امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

رشد علمی ایران ۱۳ برابر متوسط جهانی است

امام جمعه موقت اهواز رشد علمی ایران را ۱۳ برابر متوسط جهانی عنوان کرد و خواستار اجرای برنامه های فرهنگی به ویژه نمایشگاه کتاب شد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی حبیب خبر، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی شامگاه دوشنبه (۳۰دی) در آیین گشایش چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان، رهبر معظم‌انقلاب را یکی از باهوش ترین افراد دنیا دانست و اظهار کرد: طبق گفته رهبر معظم انقلاب خوراک معنوی جامعه، کتاب است.

او با بیان اینکه امام خامنه ای به توسعه وقت کتابخوانی در مدارس به وزارت آموزش پرورش تاکید کرده، افزود: جامعه فاسد باعث شده که فرمایشات مقام‌ معظم رهبری از جمله توسعه کتابخوانی در مدارس به فراموشی سپرده شود.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: به گفته مقام‌ معظم رهبری مبنای دفاع ملی کتاب و کتاب خوانی است.

او با اشاره به اینکه رشد علمی ایران ۱۳ برابر متوسط جهانی است، عنوان کرد: ایران در مهندسی دریا، نانو تکنولوژی و حتی هوا فضا حائز رتبه های برتر در دنیا است.

حاجتی در تکمیل مطلب فوق عنوان کرد: ایران در بسیاری از مباحث علمی و تکنولوژی در رتبه های زیر ۱۰ دنیا قرار دارد که این امر حاصل تلاش و توجه به مطالعه و کتاب است.

او همچنین بیان کرد: امیدوارم با همکاری معاون سیاسی،اجتماعی خوزستان وقت کتاب خوانی در مدارس برای ترویج فرهنگ کتابخوانی ایجاد شود.

امام جمعه موقت اهواز بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد و گفت: با افزایش مطالعه و کتابخوانی، می توان رشد و توسعه و بالندگی را در جامعه ایجاد کرد.

او در پایان خاطرنشان کرد: نمایشگاه های کتاب، محلی برای آشتی مردم با کتاب و مطالعه است و نیازمند اجرای چنین برنامه های فرهنگی در سطح کشور و استان هستیم.

گفتنی است: چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با شعار «کتاب یعنی زندگی» از ۳۰ دی تا ۵ بهمن از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۲ در کیانپارس محل دائمی نمایشگاه بین المللی خوزستان دایر است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید