در آیین گشایش چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان؛

نود هزار "یار مهربان" آفتابی شدند

چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با شعار "کتاب یعنی زندگی" عصر دوشنبه۳۰ دی ماه در آیینی گشایش یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی- خبری حبیب خبر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین گشایش چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان- که با حضور آیت ا... حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری- حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز- علی حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، شاعران، نویسندگان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در محل نمایشگاه بین المللی خوزستان برگزار شد- با اشاره به استقبال بی نظیر مردم از نمایشگاه کتاب در سال گذشته، از ارایه هشت میلیارد ریال بن خرید کتاب به علاقه مندان کتاب و کتابخوانی خبرداد.

"محمد جوروند" نمایشگاه کتاب را مهم‌ترین رویداد سال در حوزه فرهنگ دانست و اظهار کرد: سال گذشته در این‌ نمایشگاه فروش بی سابقه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در ۶ روز به ثبت رسید که نشان دهنده عشق و علاقه مردم خوزستان به کتاب و کتابخوانی است. همچنین سال گذشته با کمبود بن خرید کتاب برای مردم مواجه شدیم ولی امسال ۸۰۰ میلیون تومان بن خرید کتاب به مردم ارایه می شود.

او گفت: در این‌ نمایشگاه ۴۰۰ ناشر حضور دارند و ۹۰ هزار عنوان کتاب تدارک دیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه به سلسه نشست های تخصصی کتاب - که هر روز برگزار می شود- اشاره کرد و نشست تخصصی حکمت و فلسفه با حضور غلامرضا اعوانی، حافظ پژوهی، نقد و بررسی کتاب، کارگاه های داستان نویسی، شعر خوانی و تجلیل از شاعران پیشکسوت خوزستان، نشست های تخصصی اهمیت تلاوت قرآن و نشست های تخصصی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان را از جمله برنامه ها دانست.

جوروند ادامه داد: آیین بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی با حضور خانواده شهدا در نمایشگاه امسال برگزار می شود و همراه با این‌ برنامه، آیین اختتامیه دومین سوگواره مطبوعات اربعین حسینی را برگزار می شود.

او از برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال در موضوعات نرم افزار رایانه ای و تلفن همراه، رسانه های اجتماعی، پایگاه های اینترنتی، کلینیک و مرکز مشاوره سواد فضای مجازی، بازی و پویانمایی و کارگاه های آموزشی در کنار این نمایشگاه خبر داد و افزود: در کنار این دو نمایشگاه، جشنواره جایزه فیروزه- که نخستین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی و هنری استان با هدف کمک به گسترش و فرهنگ سازی در استفاده از محصولات فرهنگی است- برگزار می شود.

او یاد آور شد: در جشنواره جایزه فیروزه- که در تهران برگزار شد- خوزستان مقام نخست کشور را بدست آورد.

گفتنی است: چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با شعار «کتاب یعنی زندگی» از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۲ از ۳۰ دی تا ۵ بهمن در کیانپارس محل دایمی نمایشگاه بین المللی خوزستان دایر است.

*****

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید