امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با شعار "کتاب یعنی زندگی" عصر دوشنبه۳۰ دی ماه در آیینی گشایش یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی- خبری حبیب خبر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین گشایش چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان- که با حضور آیت ا... حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری- حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز- علی حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، شاعران، نویسندگان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در محل نمایشگاه بین المللی خوزستان برگزار شد- با اشاره به استقبال بی نظیر مردم از نمایشگاه کتاب در سال گذشته، از ارایه هشت میلیارد ریال بن خرید کتاب به علاقه مندان کتاب و کتابخوانی خبرداد.

"محمد جوروند" نمایشگاه کتاب را مهم‌ترین رویداد سال در حوزه فرهنگ دانست و اظهار کرد: سال گذشته در این‌ نمایشگاه فروش بی سابقه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در ۶ روز به ثبت رسید که نشان دهنده عشق و علاقه مردم خوزستان به کتاب و کتابخوانی است. همچنین سال گذشته با کمبود بن خرید کتاب برای مردم مواجه شدیم ولی امسال ۸۰۰ میلیون تومان بن خرید کتاب به مردم ارایه می شود.

او گفت: در این‌ نمایشگاه ۴۰۰ ناشر حضور دارند و ۹۰ هزار عنوان کتاب تدارک دیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه به سلسه نشست های تخصصی کتاب - که هر روز برگزار می شود- اشاره کرد و نشست تخصصی حکمت و فلسفه با حضور غلامرضا اعوانی، حافظ پژوهی، نقد و بررسی کتاب، کارگاه های داستان نویسی، شعر خوانی و تجلیل از شاعران پیشکسوت خوزستان، نشست های تخصصی اهمیت تلاوت قرآن و نشست های تخصصی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان را از جمله برنامه ها دانست.

جوروند ادامه داد: آیین بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی با حضور خانواده شهدا در نمایشگاه امسال برگزار می شود و همراه با این‌ برنامه، آیین اختتامیه دومین سوگواره مطبوعات اربعین حسینی را برگزار می شود.

او از برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال در موضوعات نرم افزار رایانه ای و تلفن همراه، رسانه های اجتماعی، پایگاه های اینترنتی، کلینیک و مرکز مشاوره سواد فضای مجازی، بازی و پویانمایی و کارگاه های آموزشی در کنار این نمایشگاه خبر داد و افزود: در کنار این دو نمایشگاه، جشنواره جایزه فیروزه- که نخستین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی و هنری استان با هدف کمک به گسترش و فرهنگ سازی در استفاده از محصولات فرهنگی است- برگزار می شود.

او یاد آور شد: در جشنواره جایزه فیروزه- که در تهران برگزار شد- خوزستان مقام نخست کشور را بدست آورد.

گفتنی است: چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با شعار «کتاب یعنی زندگی» از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۲ از ۳۰ دی تا ۵ بهمن در کیانپارس محل دایمی نمایشگاه بین المللی خوزستان دایر است.

*****

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید