امروز:
جمعه - 10 فروردين - 1403
ساعت :

موسی شاعری

شهردار اهواز با بیان این که رکن اصلی توسعه ورزش همگانی، شهرداری‌ و مدیریت شهری است، گفت: آمادگی داریم، باوجود مشکلات مالی و تنگناهایی که پیش روی‌مان است، در شهر اهواز زمینه زیرساخت ورزش همگانی را فراهم کنیم.

موسی شاعری، روز شنبه در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای ترویج و توسعه ورزش همگانی خوزستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات شهرداری‌ها بسیار است. ایرادات جدی را به قانون‌هایی که برای مدیریت شهری، هم در مباحث درآمدی و هم اداره شهرها وجود دارد، مطرح کرده‌ایم. امیدواریم در مجلس آتی نیز فکر اساسی‌تری به حال مدیریت شهری شود. با شرایط فعلی و نبود مدیریت شهری، اداره شهرها بسیار دشوار است.

وی ادامه داد: تعهدات بسیاری به گردن شهرداری‌ها گذاشته شده، اما اختیارات‌شان متناسب با وظایفی که به آن‌ها داده شده است، نیست. ضمن این که دخالت‌های مختلفی هم در این زمینه صورت می‌گیرد.

شهردار اهواز خاطر نشان کرد: مشکلات متعددی در خوزستان داریم و شهرهای ما فاقد زیرساخت‌های لازم هستند، از اهوازی که کلانشهر است، گرفته تا کوچک‌ترین شهرهای استان. در حوزه منابع انسانی نیز مشکلات بسیاری داریم. در شهرداری اهواز پیش‌بینی بودجه جاری ما برای سال آینده، نزدیک به ۲ برابر کل درآمد شهرداری در سال ۹۷ است که این کار را بسیار دشوار می‌کند.

وی با بیان این که رکن اصلی توسعه ورزش همگانی، شهرداری‌ و مدیریت شهری است، افزود: در اسفندماه سال ۱۳۸۷ سند توسعه ورزش همگانی بین شهرداران و معاونین اجتماعی شهرداران کلانشهرهای ایران امضا شد. در همان سال نیز در شهر اهواز که خود من معاون شهردار بودم، ۱۵ مجموعه ورزشی چندمنظوره و ۴۲ زمین چمن مصنوعی در دستور کار قرار گرفت. امروز هم شهرداری اهواز، ۷۸ زمین چمن مصنوعی دارد که البته بخش زیادی از آن تخریب شده است.

شاعری همچنین با بیان این که توسعه شهرها وظیفه ما است، گفت: ارائه خدمت و سرویس مناسب به مردم برای رسیدگی به روح شهر، وظیفه شهرداری‌ها است. شهری توسعه آن پایدار خواهد بود که زنده باشد و تبعا یکی از خواسته‌های اساسی، ورزش همگانی است.

وی عنوان کرد: یکی از چالش های ما در زمینه ۷۸ مجموعه ورزشی مان، نگهداری این اماکن است و اگر اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، آمادگی نگهداری از این اماکن را دارد، آماده ایم که این اماکن را در اختیار آن‌ها قرار دهیم. هدف ما این است که شهر و امکانات عمومی آن توسعه پیدا کند. در هر صورت انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در راستای ترویج و توسعه ورزش همگانی خوزستان اقدام خوبی است و از افرادی که این حرکت را دنبال کردند، قدردانی می‌کنم.

شهردار اهواز گفت: آمادگی داریم به هر میزانی که اداره کل ورزش و جوانان خوزستان آمادگی داشته باشد، در شهر اهواز، باوجود مشکلات مالی و تنگناهایی که پیش روی‌مان است، زمینه زیرساخت ورزش همگانی را فراهم کنیم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید