سرپرست دانشگاه جندی شاپور خبر داد:

مرگ سالانه ۶۰۰ نفر در تصادف های خوزستان

دکتر حاتم بوستانی

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بر لزوم ترویج فرهنگ درست رانندگی برای جلوگیری از تصادف ها تاکید کرد و گفت: نباید به ایمنی خودرو زیاد امیدوارم باشیم، هزینه‌های اصلاح جاده‌ها هم که بسیار سرسام‌آور است و در آینده نزدیک نمی‌توانیم انتظار داشتن جاده‌های استاندارد داشته باشیم!

 به گزارش حبیب خبر، دکتر "حاتم بوستانی" در نشست خبری ۲۰ اسفندماه درباره پویش نه به تصادف گفت: تصادف ها آسیب‌های گسترده‌ای در جامعه ایجاد می‌کند و هیچکس از این آسیب ایمنی ندارد، بنابراین حتی اگر همه موارد ایمنی را رعایت کنیم ممکن است درگیر تصادف شویم.

 او افزود: آمار تصادف های جاده‌ای بسیار بالاستت؛ شاید درصدها عمق فاجعه را نشان ندهد اما ۱.۱۱ درصد افراد در تصادف های خوزستان درگذشته اند و این آمار یعنی هر سال ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر در تصادف ها از دست رفته‌اند.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تبعات تصادف ها گفت: معلولیت‌ها و بیماری‌های روانی بعد از تصادف ها ممکن است سال‌ها بر زندگی و عملکرد افراد تاثیر بگذارد.

 او افزود: باید توجه شود تصادف های جاده‌ای با روند مدرنیته ایجاد شد اما در جهان توسعه‌یافته برای کاهش این مشکل ها کارهای زیادی شده است.

 بوستانی گفت: آمار تلفات حوادث ترافیکی زیاد است؛ خوزستان خاص است و فاصله زیادی با مرکز دارد و آب و هوای خوب آن میهمانان نوروزی را جذب می‌کند. تردد زایران اربعین حسینی و راهیان نور به خوزستان و تردد وسایل سنگین، همه موجب شده‌اند تردد در جاده‌های خوزستان بسیار زیاد باشد اما جاده‌ها و ماشین‌ها متناسب با این شرایط پیشرفت نکرده‌اند. از سوی دیگر فرهنگ رانندگی هم قابل قبول نیست.

او بیان کرد: برخی عوامل تصادف ها احصا نمی‌شوند؛ یکی از دلایل سبقت غیرمجاز، کندی رانندگان است این در حالی است که در کشورهای اروپایی، کمینه و بیشینه سرعت تعریف شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همه باید کمک کنیم تا آمار تلفات حوادث ترافیکی کاهش یابد. باید توجه شود تاثیرگذاری کارهای فرهنگی زمان‌بر است و نباید انتظار داشته باشیم آنی شرایط تغییر کند.

او با اشاره به نقش سه عامل انسانی، خودرو و جاده در وقوع تصادف ها بیان کرد: نباید به ایمنی خودرو زیاد امیدوارم باشیم، هزینه‌های اصلاح جاده‌ها هم بسیار سرسام‌آور است و در آینده نزدیک نمی‌توانیم انتظار داشتن جاده‌های استاندارد را داشته باشیم. بنابراین بیشتر تمرکز باید در ترویج فرهنگ رانندگی درست باشد. ما هم برای تولید یا ورود خودروی ایمن و ارتقای کیفیت جاده‌ها فشار وارد می‌کنیم.

بوستانی گفت: داشتن خودروی استاندارد و جاده‌های باکیفیت، در کاهش تلفات ترافیکی بسیار تاثیرگذار است. در برخی کشورها، فرهنگ رانندگی بسیار بدتر و تصادف ها بیشتر است اما تلفات آن‌ها کمتر است که این وضعیت به دلیل داشتن خودروهای باکیفیت است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید
Tagsخبر اجتماعی, خوزستان, دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز, پویش نه به تصادف