نظرات
- اولین نظر را شما بدهید
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بر لزوم ترویج فرهنگ درست رانندگی برای جلوگیری از تصادف ها تاکید کرد و گفت: نباید به ایمنی خودرو زیاد امیدوارم باشیم، هزینههای اصلاح جادهها هم که بسیار سرسامآور است و در آینده نزدیک نمیتوانیم انتظار داشتن جادههای استاندارد داشته باشیم!
به گزارش حبیب خبر، دکتر "حاتم بوستانی" در نشست خبری ۲۰ اسفندماه درباره پویش نه به تصادف گفت: تصادف ها آسیبهای گستردهای در جامعه ایجاد میکند و هیچکس از این آسیب ایمنی ندارد، بنابراین حتی اگر همه موارد ایمنی را رعایت کنیم ممکن است درگیر تصادف شویم.
او افزود: آمار تصادف های جادهای بسیار بالاستت؛ شاید درصدها عمق فاجعه را نشان ندهد اما ۱.۱۱ درصد افراد در تصادف های خوزستان درگذشته اند و این آمار یعنی هر سال ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر در تصادف ها از دست رفتهاند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تبعات تصادف ها گفت: معلولیتها و بیماریهای روانی بعد از تصادف ها ممکن است سالها بر زندگی و عملکرد افراد تاثیر بگذارد.
او افزود: باید توجه شود تصادف های جادهای با روند مدرنیته ایجاد شد اما در جهان توسعهیافته برای کاهش این مشکل ها کارهای زیادی شده است.
بوستانی گفت: آمار تلفات حوادث ترافیکی زیاد است؛ خوزستان خاص است و فاصله زیادی با مرکز دارد و آب و هوای خوب آن میهمانان نوروزی را جذب میکند. تردد زایران اربعین حسینی و راهیان نور به خوزستان و تردد وسایل سنگین، همه موجب شدهاند تردد در جادههای خوزستان بسیار زیاد باشد اما جادهها و ماشینها متناسب با این شرایط پیشرفت نکردهاند. از سوی دیگر فرهنگ رانندگی هم قابل قبول نیست.
او بیان کرد: برخی عوامل تصادف ها احصا نمیشوند؛ یکی از دلایل سبقت غیرمجاز، کندی رانندگان است این در حالی است که در کشورهای اروپایی، کمینه و بیشینه سرعت تعریف شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همه باید کمک کنیم تا آمار تلفات حوادث ترافیکی کاهش یابد. باید توجه شود تاثیرگذاری کارهای فرهنگی زمانبر است و نباید انتظار داشته باشیم آنی شرایط تغییر کند.
او با اشاره به نقش سه عامل انسانی، خودرو و جاده در وقوع تصادف ها بیان کرد: نباید به ایمنی خودرو زیاد امیدوارم باشیم، هزینههای اصلاح جادهها هم بسیار سرسامآور است و در آینده نزدیک نمیتوانیم انتظار داشتن جادههای استاندارد را داشته باشیم. بنابراین بیشتر تمرکز باید در ترویج فرهنگ رانندگی درست باشد. ما هم برای تولید یا ورود خودروی ایمن و ارتقای کیفیت جادهها فشار وارد میکنیم.
بوستانی گفت: داشتن خودروی استاندارد و جادههای باکیفیت، در کاهش تلفات ترافیکی بسیار تاثیرگذار است. در برخی کشورها، فرهنگ رانندگی بسیار بدتر و تصادف ها بیشتر است اما تلفات آنها کمتر است که این وضعیت به دلیل داشتن خودروهای باکیفیت است.
ارسال نظر به عنوان مهمان