امروز:
پنجشنبه - 23 اسفند - 1403
ساعت :

در سامانه اعلان بار مجازی

انجمن صنفی رانندگان حمل و نقل جاده ای کالا (مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا) در نوشتاری گله و درخواست های رانندگان خودروهای سنگین را آشکار ساخت.

این انجمن با فرستان گله و درخواست های مردمان مهربان و تلاشگر در شهرستان محروم مسجدسلیمان و شهرهای پیرامون به دفتر دکتر جباری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار توقف اجرایی شدن سامانه اعلان بار مجازی آن هم بدون در نظر گرفتن امکانات، شرایط و زیرساخت های ناموجود شده است.

به گزارش حبیب خبر، در این نامه آمده است:

"جناب دکتر "رضا جباری" نماینده محترم مردم مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا(مهلا) در مجلس شورای اسلامی

درود بر شما

به آگاهی می رساند: بر اساس عرف و ضوابط کشور، تشکیلات نوبت دهی رانندگان بر دوش انجمن صنفی رانندگان و سازوکار اعلان بار بر دوش انجمن شرکت های باربری بوده و هست. بنا به دلایل زیر این مجموعه بهترین و کاربردی ترین نوع نوبت دهی در توزیع عادلانه بار را به روش کنونی- که در حال اجرا است- پیشنهاد و پیاده سازی کرده و تا کنون هم هیچ گونه مشکل ‌و خللی در این مهم صورت نگرفته و رضایت بیشینه رانندگان را فراهم کرده است .

و اما لازم است گوشه ای از دلایل مهم رانندگان در رد اجرایی شدن سامانه مجازی شدن اعلان بار به شرح زیر بیان کنیم:

۱-  این سامانه به دلیل اینکه می بایست شعاع خاصی ( فاصله تا مبداء بارگیری ) در نظر گرفته شود به لحاظ غیر استاندار بودن جاده موسوم به جاده مرگ، ظرفیت تردد میزان قابل توجهی- که به صورت رقابتی برای رسیدن به شعاع نوبت زدن می بایست پیموده شود- ندارد.

قطع به یقین ایجاد چنین رقابتی، پیامدهای ناگوار و جبران ناپذیری همچون: تصادف و خسارات مالی و جانی ساکنان سه شهرستان مسجدسلیمان، لالی و اندیکا را به همراه خواهد داشت. جاده ای که حتی به خاطر نداشتن توقف‌گاه مناسب ناوگان حمل ‌و نقل برای ایستادن ضروری، محلی ندارد که استفاده شود!

۲- مهیا نبودن سالن اعلان بار برای تمرکز رانندگان نیز مزید بر علت است. حال آنکه طبق شیوه موجود برای تجمع رانندگان به صورت چند مرحله توزیع بار در حال انجام است.

۳- نبود استراحتگاه برای رانندگان در منطقه امکان فراخوان را مشکل می کند.

۴- حضور شمار زیاد رانندگان، نیازمند ساخت اماکن رفاهی و خدماتی است که متاسفانه منطقه زیلایی هیچ گونه امکاناتی ندارد.

۵- به لحاظ اشتغال غیر مستقیم این واحد تولیدی و با بکارگیری تعدادی از کامیون های شهرستان های همجوار نرخ بیکاری را پایین آورده ولی در صورت اعلان بار مجازی و حضور کامیون از استان ها برای بارگیری محدود و مقطعی پتروشیمی، تکلیف سرمایه گذاران منطقه- که به صورت نقد و اقساط و گاه با مشارکت چند خانوار مبادرت به خرید کامیون و یدک‌ متناسب با نیاز محصولات این شرکت کرده اند تا نان آور چند خانوار ( مالک یا مالکان، راننده، شاگرد و کلیه صنوفی که به کامیون مرتبط هستند)- باشند- چه می شود؟

۶- کامیون های شهرستان های همجوار- به پیوست لیست- به صورت ۲۴ ساعت در خدمت واحد لجستیکی پتروشیمی بوده و کار ارسال محصول را با بالاترین کیفیت و کمیت انجام می دهند.

۷- پیشنهاد راه اندازی سامانه اعلان بار مجازی بدون کارشناسی بوده و طبق تجربه باعث بوجود آمدن اختلاف میان رانندگان، اختلال  ارسال در کمیت و کیفیت محصول خواهد شد.

بنابراین، با توجه به بیان این دلیل ها و دیگر دلایلی که نیاز به نوشتن آن ها نیست، تقاضامندیم نسبت به توقف اجرایی شدن سامانه اعلان بار مجازی پیگیری و دستور مقتضی را مبذول بفرمایید."

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید