امروز:
شنبه - 6 مرداد - 1403
ساعت :

خوزستان پیشرو در اجرای طرح تکام

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان و دبیرکارگروه طرح تکام به نمایندگی از ریاست دانشگاه اهواز و استانداری خوزستان در حوزه اداره کل روستایی یکی از سخنرانان اصلی در سمینار کشوری طرح تکام در انتقال اطلاعات و تجارب به سایر استان های کشور بودند.

به گزارش حبیب خبر، دکتر "مهرداد شریفی" از رضایت مشاور وزیر بهداشت از اجرای طرح تکام" توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه" در خوزستان خبر داد و گفت: پیرو فعالیت ها و برنامه ریزی های انجام شده، مقرر است" شهرداری الهایی زمینی به متراژ 2500 متر در مناسب ترین نقطه شهر برای ساخت مرکز خدمات جامع سلامت در اختیار مرکز بهداشت قرار دهد.

او افزود: این عمل با هدف خدمت بهتر به مردم شریف ساکن منطقه، کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی به دلیل موقعیت جغرافیایی این مکان در حال انجام است.

او بازگو کرد: طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه (تکام) زیرپوشش قرارگاه جهادی توسعه و پیشرفت همه جانبه روستا‌ها در خوزستان همزمان با سایر استان های کشور در حال اجرا است.

او یادآور شد: هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی در این زمینه، توانمندسازی فرمانداران، بخشداران و دهیاران و استفاده از ظرفیت آن ها در شناسایی نقاط قوت و ضعف و همچنین توجه به مولفه‌های موثر بر سلامت و اهمیت اصول پیشگیری از بیماری‌ها است.

دکتر شریفی گفت: دسترسی مردم به مراقبت‌های بهداشتی نیازمند وجود مکان مناسب برای ساخت مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و خانه بهداشت است. خوش بختانه در اجرای طرح تکام در خوزستان از بهترین‌های کشور هستیم.

او ابراز کرد: این مرتبه به دلیل فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی است که با حمایت ریاست دانشگاه اهواز، معاونت بهداشت و استانداری خوزستان انجام شده و همچنین عملکرد خوب دهیارها، شوراها، و نشست های بسیار خوبی که در سطح استان با ادارات و سازمان‌های مربوط و متولی امر حوزه سلامت برای افزایش همکاری میان بخشی و درون بخشی گرفته شده است.

وی ادامه داد: دکتر در مشاور وزیر بهداشت و رئیس طرح تکام کشور در سفر به استان خوزستان به اتفاق بنده از خانه بهداشت آلبونیس نبی واقع در منطقه الهایی بازدید و با دهیاران منطقه دیدارکرد.

او ابراز کرد: در این بازدید پیرو چالش‌ها و مشکل های مطرح شده در این حوزه، استانداری خوزستان تسریع در آموزش دهیاران و شوراهای منطقه را خواستار شد تا ارتباط بهتری با حوزه بهداشت داشته باشند.

 او اظهار کرد: پیرو قول مساعد شهردار و اعضای شورای شهر شهرداری الهایی با هدف ساخت مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی در شأن مردم؛ کارشناسان دفتر فنی دانشگاه اهواز، نمایندگان معاونت بهداشت و غرب اهواز موظف به بررسی و پیگیری موضوع شدند.

او اضافه کرد: افزایش کیفیت آب های روستایی، سطح سواد سلامت دهیاران و شوراهای اسلامی و فراخوان مشارکت‌های مردمی از جمله اقداماتی هستند که در قالب طرح تکام انجام شده است.

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان و دبیر کار گروه طرح تکام استان در پایان یادآور شد: رییس طرح تکام کشور، خواهان انتقال تجارب ما به سایر استان‌های کشور شدند.

گفتنی است: دکتر مهرداد شریفی یکی از سخنرانان اصلی در سمینار کشوری طرح تکام با هدف انتقال انتقال اطلاعات و تجارب به سایر استان های کشور بودند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید