امروز:
يكشنبه - 16 ارديبهشت - 1403
ساعت :

نیشکری‌ها از نگاه مدبرانه رهبری قدردانی کردند

شماری از کارگران سراسر کشور در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر در حسینیه امام خمینی‌(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش حبیب خبر از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در دیدار روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) که جمعی از کارگران شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز حضور داشتند، یکی از کارگران هفت‌تپه نوشته‌ای را در دست داشت که در آن از رهبر انقلاب به خاطر «پیگیری و نگاه مدبرانه برای حل مشکل ها» و احیای این واحد نیشکری تشکر و قدردانی شده بود.

در این دست‌نوشته همچنین آمده بود که کارگران نیشکر هفت‌تپه پیشگام در جهش تولید هستند. این دیدار که در فضایی گرم و صمیمی برگزار شد، فرصتی برای کارگران بود تا دغدغه‌های خود را با رهبر انقلاب مطرح کنند. رهبر انقلاب نیز در سخنان خود بر اهمیت کار و کارگر و لزوم حمایت از تولید داخلی تأکید کردند.

آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم با تأکید بر اینکه رکن جهش تولید، کارگر است، گفتند: با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.

* امیدواری کارگران نیشکر به شکوفایی ایران اسلامی

حضور کارگران شرکت توسعه نیشکر از جمله کارگران نیشکر هفت‌تپه در این دیدار و تأکید مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید داخلی، نشان‌دهنده امیدواری این کارگران به آینده و عزم راسخ آن‌ها برای شکوفایی ایران اسلامی و آبادانی خوزستان است.

شرکت هفت‌تپه در زمان واگذاری به بخش خصوصی، به دلیل اعتصاب‌های کارگری به سرخط اخبار تبدیل شده بود و صدها کارگر این شرکت آینده شغلی برای خود متصور نبودند؛ اما با واگذاری به شرکت توسعه نیشکر و گره‌گشایی از مشکل ها و رفع موانع، بار دیگر شیرینی کار و تولید، کام کارگران این شرکت را شیرین کرد.

در کنار تولید شکر، محصولات غیرنیشکری هفت‌تپه نیز روند مطلوبی را طی می‌کنند؛ روندی که در مدیریت بخش خصوصی متوقف شده بود. کشت مرکبات در سطح ۲۰ هکتار، راه‌اندازی حوضچه‌های پرورش ماهی، گلخانه‌ها، تاکستان، پرورش بلدرچین و دامداری ۶۷۷ رأسی از جمله این طرح‌ها است که در این واحد نیشکری فعال شده و رضایتمندی کارگران و کارکنان را به دنبال داشته است.

تاکنون با برداشت ۵۸ درصدی مزارع نیشکر، بیش از ۳۸ هزار تُن شکر تولید شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت، این رقم به بیش از ۶۰ هزار تُن برسد. این میزان تولید در مقایسه با سال بهره‌برداری گذشته، جهشی ۲۰۰ درصدی دارد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید