امروز:
سه شنبه - 11 ارديبهشت - 1403
ساعت :

۶۸۰ هزار کیلو فرآورده های دامی ناسالم نابود شد

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: در سال ۱۴۰۲ با افزایش کیفی و کمی نظارت های بهداشتی، ۶۸۰ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم تحت نظارت مستقیم کارشناسان دامپزشکی استان نابود و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

به گزارش حبیب خبر، "ناصر عسکری فرد" نظارت بر بهداشت و سلامت فرآورده های خام دامی مانند گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی، شیر، تخم مرغ و .... را از ارکان مهم سلامت جامعه دانست و گفت: کارشناسان دامپزشکی استان در سال ۱۴۰۲ با تشدید نظارت های بهداشتی موثر بر فرآیند تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی از مزرعه تا سفره، در افزایش تامین امنیت و سلامت غذایی جامعه نقش کارسازی داشتند.

او با اشاره به رشد چشم گیر ۷۷ درصدی کشف و نابود سازی فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف در استان گفت: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۶۰  هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی مشکوک در اماکن عرضه و کشتارگاه های دام و طیور ضبط شد که ۶۸۰ هزار کیلوگرم از این فرآورده های ضبط شده ناسالم، تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی خوزستان نابود و از چرخه انسانی خارج شد.

عسکری بازگو کرد: با انجام بازدیدهای بهداشتی قبل و بعد از کشتار که توسط کارشناسان مجرب این اداره کل صورت می گیرد ۵۴۸ هزار راس دام سبک و سنگین و ۴ میلیون و سیصد هزار قطعه مرغ، بوقلمون و بلدرچین در کشتارگاه های دام و طیور استان تحت نظارت های بهداشتی و شرعی کشتار شد.

او در پایان تاکید کرد: هم استانی‌های گرامی در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی توجه داشته باشند و با تهیه فرآورده‌های خود از مراکز مجاز- که تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی استان تولید می‌شوند- از خرید هرگونه گوشت و لاشه‌هایی که در کنار معابر و جاده‌ها به صورت غیرمجاز کشتار می‌شوند خودداری کنند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید