امروز:
شنبه - 15 ارديبهشت - 1403
ساعت :

دکتر شریفی: تخلف بهداشتی را به سامانه ۱۹۰ گزارش کنید

 معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و کد رهگیری دریافت کنند. همکاران ما هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن محل اعزام می شوند و با بررسی برخوردهای لازم انجام خواهد شد.

 به گزارش حبیب خبر، دکتر "مهرداد شریفی" گفت: امسال به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز و در کنار آن حضورکاروان‌های راهیان نور و میهمانان نوروزی و اهمیت سلامت مردم- که بالاترین نعمت الهی است و ما امانتدار آن هستیم- به لطف خدا ۳۵۰ کارشناس بهداشت محیط از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعالیت خود را از ۱۵ اسفند ماه سال جاری آغاز کردند و تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ فعالیت‌های نظارتی خود را بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، گروه‌های مواد غذایی حساس از جمله کنترل کیفی آب آشامیدنی نظارت بر مکان‌های میان راهی و تمام فرایندهای حوزه سلامت- که می‌توانند بر روی سلامتی مردم تاثیرگذار باشند- ادامه خواهند داد.

 او افزود: خدمتگزاری میهمانان گران قدر را به صورت شبانه روزی وظیفه خود دانسته و تلاش خواهیم کرد تا جایی که بتوانیم همه رسالت های انسانی، اخلاقی و اداری را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

دکتر شریفی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و کد رهگیری دریافت کنند همکاران ما هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن در آن محل اعزام خواهند شد و بررسی و برخوردهای لازم انجام خواهد شد.

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان درباره سامانه ۱۹۰ توضیح داد: سامانه ۱۹۰ تحت پوشش همکاران وزارت بهداشت و درمان است و به صورت مستقیم و ۲۴ ساعته آماده پاسخ گویی هستند و درکوتاه‌ترین زمان ممکن درخواست مردم را با شهرستان‌های مورد نظر مطرح کرده و ما هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد را پیگیری می‌کنیم و خیلی سریع پاسخ به مراجعه کننده داده خواهد شد.

او با بیان اینکه، پاسخ گویی به گلایه ها از فوریت‌های ما است به مردم و میهمانان عزیز توصیه کرد: به دلیل اهمیت موضوع از دوره گردهای مواد غذایی آجیل و سایر مواد غذایی را خریداری نکنند چون کیفیت مواد غذایی پایین و شرایط دمایی غذایی مناسب نیست و همچنین آلودگی‌های زیست محیطی و نداشتن کارت بهداشت از موارد مهم تهیه نکردن مواد غذایی از دوره گردها است.

دکتر شریفی در پایان تاکیدکرد: هنگام خرید به تاریخ تولید و مصرف، شماره پروانه بهره‌برداری و سیب سلامت توجه شود.

او با اشاره به اهمیت خاص آب سالم و بهداشتی گفت: از آب میان راهی استفاده نشود و یخ نیز از جاهای مطمین تهیه شود و پیش از مصرف به خوبی شست و شو داده شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید