امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 برپایی میز خدمت ایثارگران در ۵۵ نقطه خوزستان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: بنیاد شهید برای نخستین بار در هفته آینده در ۵۵ نقطه از خوزستان میز خدمتی را با حضور مشاوران حقوقی برای خدمت‌رسانی به ایثارگران برپا می کند.

به گزارش حبیب خبر، "حسن نورانی" در همایش حقوق شهروندی و ایثار خوزستان- که شانزدهم اسفند ۱۴۰۲ به منظور آشنایی با حقوق ایثارگران برگزار شد- افزود: دستگاه‌ها هر ماه یک تا دو بار میز خدمت‌رسانی به ایثارگران را برپا کنند تا ایثارگران بتوانند ارتباطی مستقیم با مسؤولان داشته باشند.

او درباره طرح سپاس که برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است گفت: برخی دستگاه‌ها این طرح را انجام می‌دهند اما انتظار می‌رود گزارش‌های خود را ارسال کنند و با بنیاد هماهنگ باشند زیرا در نشست های شورای ترویج، کارنامه دستگاه‌ها طبق گزارش‌ها ارایه و جمع‌بندی می‌شود.

او با بیان این‌که حال و هوای شهر اهواز با برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید گلگون کفن خوزستان شهدایی شده گفت: در آستانه روز بزرگداشت شهیدان هستیم. یادمان بماند که همواره مدیون شهیدان هستیم و باید تلاش کنیم تا راه آن‌ها را ادامه دهیم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این‌که هیات‌هایی برای حل مسایل ایثارگران در دستگاه‌ها تشکیل خواهد شد، اظهار کرد: تشکیل هیات‌ها و کلیت این طرح به این شکل خواهد بود که مسوولان ایثارگری دستگاه‌ها در هر اداره‌ کل و هر وزارت‌خانه باید بنیاد شهیدی را راه‌اندازی کنند و این طرح برآورده نمی‌شود مگر اینکه جایگاه ایثارگران در دستگاه‌ها تقویت شود.

او با آشکار ساختن این مطلب که یکی از چالش‌های اصلی ایثارگران و حقوق شهروندی آن‌ها اجرا نشدن قوانین تعیین شده برای آن‌ها است بیان کرد: ایثارگران هم حقوق شهروندی و هم ایثارگری دارند زیرا خداوند ایثارگران را فضیلت بخشیده و به لحاظ قانونی نیز موظف به اجرای حقوق تعیین شده برای ایثارگران هستیم.

نورانی با بیان این مطلب که برخی از متولیان ذی‌ربط به دلایل مختلف کار ایثارگران را انجام نمی‌دهند گفت: ایثارگران هنگام مراجعه به دستگاه‌ها در صورت برخورد با مشکل می‌توانند به مسوولان ایثارگران در دستگاه‌ها به عنوان متولی و نماینده تام‌الاختیار بنیاد شهید مراجعه کنند.

او با اشاره به این‌که طبق قانون یک درصد از بودجه دستگاه‌ها باید صرف ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت شود، افزود: اگر این بودجه صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شود برکات بسیاری خواهد داشت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید