امروز:
شنبه - 15 ارديبهشت - 1403
ساعت :

نقش اثرگذار اهل قلم در روشنگری اهمیت انتخابات

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در یادداشتی با اشاره به تاثیر قشرهای مختلف مردم در انتخابات بر اهمیت نقش کلیدی مردمان فرهنگ، هنر و رسانه در روشنگری مردم برای شرکت بیشینه در انتخابات تاکید کرد.

به گزارش حبیب خبر، "مجید منادی" در این یادداشت نوشت:

"در آستانه رویدادی ملی و میهنی و انجام تکلیفی شرعی و قانونی توجه داشته باشیم که انتخابات چه تاثیرهایی بر زندگی ما خواهد گذاشت و قبلاً چه تاثیرهایی داشته است.

همین امروز برخی قوانینی که روزانه در ادارات و دستگاه ها ملاک عمل قرار می‌گیرد، قوانین مصوب دهه های ۴٠، ۵٠ و ۶٠ هستند و گاه براساس آن ها بسیاری از تصمیمات دولتی و حاکمیتی گرفته می شود و مستقیما در دعاوی و پرونده ها بر زندگی مردم اثر می‌گذارد.

بسیاری از تصمیم ها و قوانین مصوب مجلس کنونی و آینده نیز تا دهه ها در زندگی، کار و روابط ما اثرگذار خواهد بود.

از سوی دیگر در بحث نظارت و تعاملاتی که مجلس و مجلسی ها با سایر قوا به ویژه دولت و همچنین بخش خصوصی دارند، مباحث جدی وجود دارد که اهمیت آن نباید دور از چشم بماند.

تذکرهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی بر یک امر قانونی یعنی دخالت نکردن نمایندگان مجلس در انتصابات و مسایل اجرایی دولت بسیار راه گشا بوده اما شأن نظارتی مجلس و تعاملات برخی نمایندگان سبب شده همچنان این مساله به صفر نرسد.

همین امر سبب شده همچنان این مساله در ارزیابی ها مورد توجه باشد.

هرچند رویکرد قانون و جمهوری اسلامی بر آن است که تفکیک قوا برحسب وظایف صورت بگیرد و به این سمت نیز حرکت می کنند؛ اما هیچ انتخاباتی مانند مجلس این اندازه در وضعیت استان ها و شهرستان ها شاید موثر نباشد (با تاکید بر اهمیت همه انتخابات ها در سطوح مختلف).

مردمان فرهنگ، هنر و رسانه نیز به خاطر هم سخنانی که در جامعه دارند نقش بسیار کلیدی و اثرگذار در روشنگری و آگاه سازی مردم برای حضور بیشینه در انتخابات دارند.

در مقاطعی شاهد بودیم تحلیل نادرست یا فریب خوردگی شمار کمی از اعضای خانواده فرهنگ و هنر ( که البته در هر قشری محتمل است) چه آثاری بر روحیه جامعه گذاشته است. این مورد البته موید میزان اثر و نقش اهالی خانواده بزرگ هنر است.

حال با تمام این اوصاف و البته به لحاظ شرایط معطوف به این زمان در داخل و خارج از کشور پیام حضور و همبستگی ملت اهمیتی دوچندان یافته و عدم حضور و درک نکردن اهمیت ها و ضرورت ها آسیب های جدی خاص خود را خواهد زد و مشکل های کلان و خرد خود را بر زندگی و معیشت و از سویی بر رویکرد دولت و مسوولان خواهد گذاشت.

بنابراین، مرمان هنر، فرهنگ، رسانه و همه اثرگذاران در ایام باقی مانده «یاعلی» بگویند و به نهضت دعوت و روشنگری بپیوندند تا اگر کسی همچنان تردید و دیدگاهی دارد قانع شود كه سود حضور برای کیست و دود حضور نیافتن و انتخاب نا صحیح به چشم چه کسانی می رود!

ان‌شاءالله گام بعد از دعوت و تاکید بر حضور آگاهان، هدایت گری برای انتخاب درست است که درباره آن نیز با مردمان آگاه و بصیر هنر و قلم استان مان سخن خواهیم گفت."

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید