امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

گشایش ۷۶ هزار همت پروژه عمرانی در خوزستان

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: از ۱۵۲۳ پروژه در سطح استان ۱۲۱ پروژه کلنگ زنی داریم با ۴۵ همت اعتبار و برای پروژه های قابل گشایش نیز ۷۶ همت اعتبار پیش بینی شده است که با تفکیک شهرستانی تلاش شده تنوع و جغرافیا و عدالت اجتماعی رعایت شود.

به گزارش حبیب خبر، "محمد خانچی" ادامه داد: در بخش موافقت نامه بخش خصوصی نیز ۵۸۸ پروژه تعریف شده است و برای دهیاری ها و شهرداری ها نیز ۲۲۱ پروژه در حوزه های فرهنگی، عمرانی، زیرساختی تعریف شده است.

او گفت: نخستین مزرعه خورشیدی نیز توسط بخش خصوصی گشایش می یابد. طرح آبرسانی پروژه تصفیه خانه اندیمشک نیز از پروژه های مهم استان است. تصفیه خانه دارخوین اهمیت بیش تری دارد و شاید با حضور رییس جمهوری به بهره برداری برسد.

او افزود: همچنین در حوزه فاضلاب بخشی از طرح جامع اهواز در حال بهره برداری است و با انجام این کار تعدادی از فاضلاب‌هایی که به رودخانه کارون منتقل می شود ،جمع آوری می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: بهره برداری از ۲۶۰ واحد مسکونی محرومیت زدایی در ماهشهر، گشایش ۴۳۶۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و عملیات اجرایی در حوزه راه از برنامه های دهه فجر امسال است.

او یادآور شد: همچنین تکمیل و بهره برداری از ۲۵ کیلومتر راه بین شهری در قالب ۸ پروژه و اعتباری بالغ بر ۸۷۵ میلیارد تومان انجام می شود؛

خانچی افزود: مجموع پروژه های راه آهن نیز حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است که به بهره‌برداری می رسد. بیمارستان ۱۶۴ تخت خوابی بندر ماهشهر نیز گشایش می یابد که در مجموع پروژه هایی با اعتباری بالغ بر ۶۴۰ میلیارد تومان آماده بهره برداری هستند. همچنین بهره برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر و سهراب را هم در دستور کار داریم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید