امروز:
دوشنبه - 31 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 آمادگی ۱۳۰ آتش‌نشان نیشکر برای مقابله با بحران

نخستین دوره مسابقات آتش‌نشانان نیشکر باهدف ایجاد روحیه نشاط و همکاری تیمی و آمادگی جسمانی و سرعت عملیاتی تیم‌های آتش‌نشانی در کشت و صنعت سلمان فارسی برگزار شد.

به گزارش حبیب خبر، در این دوره از مسابقات که در چهار ماده انفرادی و یک ماده امدادی با حضور هشت شرکت نیشکری برگزار شد، آتش‌نشانان واحد سلمان فارسی بر سکوی نخست ایستادند. کشت و صنعت میرزا کوچک‌خان مقام دوم را از آنِ خود کرد و مقام سوم به‌صورت مشترک به کشت و صنعت‌های فارابی و امام خمینی‌(ره) رسید.

در نخستین دوره مسابقات آتش‌نشانان نیشکر علاوه بر میزان آمادگی جسمانی و سرعت عملیاتی تیم‌های آتش‌نشانی و حمل مصدوم، خاموش کردن آتش با استفاده از آب و فرونشاندن مایعات قابل‌اشتعال انجام شد.

آمادگی ۱۳۰ آتش‌نشان نیشکر برای مقابله با بحران

گفتنی است: ۱۳۰ آتش‌نشان در صنعت نیشکر حضور دارند؛ مردانِ آب‌وآتشی که نه‌تنها گوش به آژیر خطر در کشت و صنعت‌ها هستند؛ بلکه هر ثانیه خود را مهیّای امدادرسانی و کمک به مناطق پیرامونی از شمال تا جنوب خوزستان می‌کنند.

تعداد مأموریت‌های خارج از شرکت مردان آب‌وآتش نیشکر برای خاموشی آتش یا امدادرسانی در حوادث آن قدر زیاد است که به عدد و رقم در نمی‌آید؛ گاهی سیل و کرونا پای آتش‌نشانان نیشکر را به روستاهای و شهرهای اطراف می‌کشاند و گاهی نیز آتش.

یکی از اقدامات شرکت توسعه نیشکر مقابله با آتش‌سوزی‌ها در مناطق روستاهای همجوار است. خاموشی آتش نخیلات شادگان و همچنین روستاهای اطراف خرمشهر، از جمله اقدامات آتش‌نشانان واحدهای نیشکری در مدّت اخیر است.

 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید