امروز:
دوشنبه - 31 ارديبهشت - 1403
ساعت :

پرداخت ۱۶۰ میلیارد ریال به اصحاب فرهنگ و هنر خوزستان

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از پرداخت ۱۶۰ میلیارد ریال بابت اجرای ۱۹۵ طرح پشتیبان و مستقل در قالب تسهیلات مشاغل خانگی به اصحاب فرهنگ و هنر استان در سال ۱۴۰۲ تاکنون خبر داد

به گزارش حبیب خبر، مجتبی رحیمی زیوار افزود: اعطای تسهیلات با هدف حمایت از مشاغل خانگی و به منظور حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر، تقویت برنامه‌های مرتبط با تولید و ایجاد اشتغال به فعالیت‌های فرهنگی و هنری و قرآنی از خردادماه ۱۴۰۲ آغاز شد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات حمایتی کم بهره در سال‌های اخیر برای مشاغل خانگی افزود: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۰۷ میلیارد ریال در قالب ۲۶۰ طرح پشتیبان و مستقل تاکنون به بانک های خوزستان معرفی شده که از این مقدار، مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال بابت اجرای ۲۰۵ طرح پشتیبان و مستقل در قالب تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

رحیمی زیوار با بیان اینکه سال گذشته این اداره کل در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به اصحاب فرهنگ و هنر عملکرد قابل قبولی داشته است تصریح کرد: سال گذشته ۱۷۷ میلیارد ریال در قالب ۲۴۴ طرح پشتیبان و مستقل به اصحاب فرهنگ و هنر در سطح استان پرداخت شده است که نسبت به سال ۱۴۰۰ عملکرد بسیار خوبی در حوزه مشاغل خانگی محسوب می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: متقاضیان و هنرمندان واجد شرایط می‌توانند پس از ثبت‌نام در سامانه‌ مشاغل خانگی متناسب با حوزه فعالیت فرهنگی و هنری پس از اخذ تاییدیه از معاونت‌های مربوطه از مزایای تسهیلات حمایتی بهره‌مند شوند.

وی خاطر نشان کرد: اولویت اعطای این تسهیلات با طرح‌های پشتیبان است که در آن، اشخاص برای ایجاد شغل خانگی مصوب، ضمن داشتن سابقه فعالیت در زمینه مرتبط، چندین نفر را به عنوان افراد تحت پوشش شاغل در طرح مورد حمایت قرار می‌دهند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید