امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 اعطای تسهیلات به فعالان حوزه لباس 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر حمایت‌های مادی و معنوی از طراحان لباس ایرانی اسلامی و اعطای تسهیلات به فعالان حوزه لباس گفت: بستر تعامل طراحان لباس با تولیدکنندگان و بازار باید تقویت شود.

به گزارش حبیب خبر، "مجید منادی" در حاشیه گشایش نمایشگاه تخصصی مد و لباس ایرانی اسلامی در اهواز اظهار کرد: در خوزستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه علم و هنر طراحی وجود دارد از سوی دیگر وجود پتروشیمی‌ها به عنوان تامین‌کننده مواد اولیه تولید پوشاک، زمینه مناسبی برای ایجاد شبکه و حلقه تولید لباس در استان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود زمینه تولید لباس متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی در استان ضرورت دارد با هماهنگی شورای فرهنگ عمومی، سازمان صمت، اتحادیه پوشاک و بازار شبکه‌ای برای دسترسی آسان مردم به پوشاک مناسب از نظر کیفی و قیمت ایجاد شود.

منادی به برگزاری نشست‌های مختلف با فعالان، تولیدکنندگان، طراحان و دغدغه‌مندان حوزه مد، لباس و پوشش‌های عفیفانه اشاره کرد و برگزاری نمایشگاه، توسعه بازارهای هدف، ارایه آموزش و توسعه حمایت از طراحان را از جمله مهم‌ترین این دغدغه‌ها برشمرد.

* اعطای تسهیلات به فعالان حوزه لباس

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه فعالیت خود در رفع دغدغه طراحان و فعالان حوزه مد و لباس گفت: در زمینه اعطای تسهیلات و صدور مجوز به فعالان مد و لباس امسال توجه ویژه‌ای نسبت به سال گذشته شده که بخش عمده آن‌ها به بانک معرفی شده و تسهیلات را دریافت کردند.

منادی مساله آموزش در حوزه مد و لباس را مهم ویژه خواند و اضافه کرد: در این زمینه برنامه‌ریزی شده بسترهای تعامل و رشد دغدغه‌مندان این حوزه به ویژه جوانان و نوجوانان فراهم شود و بتوان با رشد این افراد زمینه ارتباط آن‌ها با بازار نیز فراهم شود.

وی با اشاره به اقدامات وزارت ارشاد در زمینه بیمه طراحان لباس تصریح کرد: صندوق اعتباری هنر به عنوان ظرفیت حمایتی از فعالان فرهنگ و هنر پیش از این برای فعالان حوزه مد و لباس فعال نبود اما اکنون زمینه حمایت از فعالان این حوزه در صندوق فراهم شده تا حداقل‌های حمایتی برای آنها ایجاد شود.

* تهیه بانک اطلاعاتی از طراحان لباس

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره پراکندگی و گستردگی جامعه آماری طراحان مد و لباس گفت: در این زمینه برای تهیه بانک اطلاعاتی به منظور انسجام اقدامات حمایتی برنامه‌ریزی شده است.

وی در پایان برگزاری نمایشگاه تخصصی مد و لباس در اهواز را اقدامی مطلوب در جهت پویایی و تعامل طراحان حوزه مد و لباس دانست.

نمایشگاه تخصصی مد و لباس ایرانی اسلامی روز سه‌شنبه در کتابخانه مرکزی اهواز با حضور جمعی از طراحان و کارآفرینان مد و لباس خوزستان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان آغاز به کار کرد.

 در این نمایشگاه ۲۰ طراح، کارآفرین و تولید کننده استانی لباس و پوشش اسلامی، تولیدات خود در زمینه پوشاک، زیورآلات، پوشش‌های عفاف و حجاب و دیگر ملزومات مرتبط با آن ارایه می‌کنند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید