امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

  ۲۸۰۰ معتاد متجاهر در اهواز جمع‌آوری شد

فرمانده انتظامی اهواز از اجرای آزمایشی طرح هوشمندسازی پلیس ۱۱۰ در کلان شهر و جمع‌آوری بیش از ۲۸۰۰ معتاد متجاهر خبر داد.

سرهنگ حسین زلقی در نشست خبری ۲۲ آذرماه ۱۴۰۲، اظهار کرد: تلاش نیروی انتظامی بر این است تا مردم در امنیت و آرامش کامل زندگی کنند. اولویت پلیس، پیشگیری و سپس مقابله است. در حوزه مقابله، با مشخص کردن جغرافیای جرم، در پیک سرقت اقدامات بسیار خوب و علمی انجام شد که منجر به کاهش ۱۴ درصد جرایم عادی در اهواز شده است.

به گزارش حبیب خبر از ایسنا، او با بیان اینکه شرایط از نظر جرایم معتادان متجاهر بهتر شده است، افزود: بخشی از این کاهش جرایم به حوزه معتادان متجاهر مربوط بود. معتادان متجاهر به نوعی در سطح شهر رها شده بودند که با هماهنگی‌های انجام‌شده، کمپ ماده ۱۶ در اهواز راه‌اندازی شد.

* جمع‌آوری بیش از ۲۸۰۰ معتاد متجاهر در اهواز

فرمانده انتظامی اهواز گفت: تاکنون ۲ هزار و ۸۵۳ نفر جمع‌آوری شده‌اند و هم شهر چهره بهتری پیدا کرده است و هم این افراد روانه کمپ‌های ترک اعتیاد شده‌اند تا بازپروری انجام شود و به چرخه عادی زندگی برگردند. بنابراین با جمع‌آوری معتادان متجاهر بخش عمده‌ای از سرقت‌های عادی کاهش یافت.

* اجرای آزمایشی طرح هوشمندسازی پلیس ۱۱۰

زلقی عنوان کرد: بخشی که در خصوص عملکرد پلیس ۱۱۰ مردم ناراضی بودند و هنوز هم هستند، مساله تاخیر ۱۱۰ بوده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و کمک سردار میرفیضی، یگان ۱۱۰ اهواز تجمیع شده است و دست‌افزارهایی در اختیار عوامل ۱۱۰ قرار گرفته است.

وی بیان کرد: با انجام این کار، هر گاه شهروندی با ۱۱۰ تماس بگیرد و یک موضوع فوریتی را گزارش بدهد، گزارش به نزدیک ترین واحد گشت ارجاع داده می‌شود زیرا تا زمانی که گشت به نزدیکی محل حادثه نرسد نمی‌تواند شرح گزارش را ببیند.

این کار موجب می‌شود حضور مامور در صحنه، سریع‌تر شود و صداقت و گفتار همکارن ما نیز افزایش یابد.

فرمانده انتظامی اهواز گفت: اجرای این طرح در مرحله آزمون و خطا است و تلاش بر این است که طرح هوشمندسازی پلیس ۱۱۰ تا قبل از عید تکمیل و راه‌اندازی شود و بدین ترتیب بخش عمده‌ای از نارضایتی‌های عمومی از پلیس ۱۱۰ کاهش می‌یابد.

* اطلاعات مردم در پیشگیری از سرقت کافی نیست

زلقی با اشاره به اهمیت رعایت نکات پیشگیری از سرقت توسط شهروندان  و افزایش آگاهی مردم در این خصوص عنوان کرد: استفاده از قفل‌های ضد سرقت برای منازل، ذخیره لینک دوربین مداربسته روی موبایل و استفاده از چشم مخفی در جاهای مهم، برای پیشگیری از سرقت مهم هستند.

وی بیان کرد: بررسی صحنه‌ها و شگردهای سرقت نشان می‌دهد که مردم اطلاعات کافی در حوزه پیشگیری از سرقت ندارند. اگر مردم نکات لازم در پیشگیری از سرقت را یاد بگیرند و به این نکات عمل کنند، بخش عمده‌ای از سرقت‌ها کاهش می‌یابد.

فرمانده انتظامی اهواز با اشاره به دیدار با مردم در مساجد و شنیدن گلایه‌ها و انتقادات گفت: از ابتدای امسال طرح‌های پاکسازی نقاط اهواز جزو اولویت‌های پلیس بوده و طرح‌های زیادی در این زمینه اجرا شده است. البته سعی می‌شود قبل از وقوع جرم، سراغ این افراد برویم تا هزینه جرم را بالا ببریم و فکر نکنند می‌توانند هر کاری را انجام دهند.

* برخورد با فروش مواد مخدر در کوی رمضان و کوچه شویعه

وی با اشاره به وضعیت فروش مواد مخدر در کوی رمضان و کوچه شویعه در کوی علوی بیان کرد: در یک سال اخیر محله کوی رمضان بیش از ۲۰ بار پاکسازی شده است؛ بخش عمده‌ای از معتادان متجاهر از این نقطه جمع‌آوری شده‌اند.

زلقی گفت: شورای تامین در حال برای کوی رمضان تصمیم‌گیری است و منتظر ابلاغ تصمیم‌ها هستیم تا وضعیت این مناطق بهبود یابد.

وی افزود: در کوچه شویعه نیز حکم تخریب تعدادی از منازل (فروش مواد مخدر) صادر شده است و به شهرداری گفته‌ایم باید جایگزینی برای منازلی که قرار است تخریب شوند، داشته باشد که در حال انجام طرح مطالعاتی هستند و به محض آماده شدن طرح، تخریب منازل تنها یکی دو روز زمان می‌برد.

فرمانده انتظامی اهواز با اشاره به برخورد با عوامل تیراندازی‌ها و کشفیات سلاح نیز بیان کرد: تعداد سلاح‌های کشف‌شده قابل توجه بوده و برخوردهای شدیدی با این افراد انجام شده است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید