نظرات
- اولین نظر را شما بدهید
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان آخرین وضعیت چهارخطه شدن محور اهواز- ملاثانی- شوشتر- دزفول را تشریح کرد.
به گزارش حبیب خبر، "رحمان بهرامی" با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه چهارخطه محور اهواز- ملاثانی- شوشتر– دزفول گفت: این محور یکی از پرترافیکترین و حادثهسازترین محورهای ارتباطی استان است و همچنین از نظر مباحث پدافند غیرعامل برای ارتباط مرکز استان با نقاط مرکزی بسیار حایز اهمیت است.
او افزود: طول این محور حدود ۱۲۰ کیلومتر است که از ملاثانی تا شوشتر حدود ۸۰ درصد مسیر چهارخطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: در این محور یک دستگاه پل ۱۰۰ متری در محدوده بند قیر باید ساخته شود که در مرحله اولیه مطالعات است و به زودی در فرایند مناقصه قرار میگیرد.
او با اشاره به اینکه محور شوشتر به دزفول ۶۰ کیلومتر طول دارد، گفت: حدود ۳۰ کیلومتر از محور شوشتر- دزفول در حال ساخت است که حدود ۱۰ کیلومتر از آن به روسازی رسیده است.
بهرامی یادآور شد: با توجه به اینکه حدود ۹۰ درصد از مصالح پروژههای عمرانی از بیس شن، ماسه و آسفالت از این مسیر تامین میشود به همین دلیل از این محور به عنوان محور اصلی حمل مصالح در خوزستان نام برده میشود.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: زیرگذر شرافت که در این محور قرار دارد در حال ساخت است و حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این زیر گذر به صورت دو عدد پل رفت و برگشت ساخته میشود که در حال حاضر یکی از پلها کامل شده است و به زودی عملیات پل دوم نیز آغاز میشود.
بهرامی افزود: همچنین پل سیاه منصور که در این محور قرار دارد مطالعات اولیه آن در حال انجام است و به زودی فرایند مناقصه آن انجام میشود.
ارسال نظر به عنوان مهمان