امروز:
شنبه - 15 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 رستگاری: رسالت خبرنگاران، جهاد تبیین است

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان، رسالت خبرنگاران را جهاد تبیین دانست و گفت: در عصر کنونی نقش رسانه کلیدی است زیرا جنگ شناختی یک ستون فقرات به نام تحریف باورها، اعتمادها، آگاهی ها و اراده ها با دروغ، شایعه و نیرنگ دارد.

به گزارش حبیب خبر، عبدالرضا رستگاری در نشست جبهه رسانه انقلاب و آیین پایانی جشنواره سرزمین مقدس- که نهم آذرماه ۱۴۰۲ در اهواز برگزار شد- اظهارکرد: اهمیت رسانه در جنگ شناختی و ادراکی کاملا مشخص است. دنیای استکبار همواره در تقابل با موحدین بوده است ولی هرگز دنیای اسلام با دنیای استکبار بر سر یک میز مذاکره نخواهد نشست.

او ادامه داد: در جنگ شناختی و ادراکی هستیم که شامل چهار محور "باور، اعتماد، آگاهی و اراده" می شود. دشمن به دنبال این است که باور ما را تغییر دهد، اعتمادمان را مورد هجمه قرار دهد، آگاهی ما را دستکاری کند و اراده ما را مختل کند که همه این ها یک نتیجه داشته باشند و جامعه ما یک جامعه ناامید شده و ثمره آن جدایی امت از امام شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: در این عصر نقش رسانه کلیدی است زیرا جنگ شناختی یک ستون فقرات به نام تحریف باورها، اعتمادها، آگاهی ها و اراده ها با دروغ، شایعه و نیرنگ دارد.

او بیان کرد: در جنگ غزه دیدیم به رغم رسانه های غول پیکر استکبار توانستیم چنان موفق عمل کنیم که در یک لحظه چهار میلیارد نفر به اعتراض رویترز نگاه شان به سید مقاومت بود. امروز دشمن متوجه شده است که انقلاب اسلامی ایران تاثیرگذارترین تفکر و اندیشه در مقیاس بین المللی است.

رستگاری، رسانه را شبهه اعجاز دانست و گفت: هیچ چیزی به اندازه رسانه تاثیرگذار نیست آن هم در عصر فعلی که اصل اطلاعات و ارتباطات است و امروز دنیای استکبار می خواهد آن را به کار بگیرد تا به اهداف خود برسد. امروز دشمن با رسانه به دنبال این است که افکار و باورهای مخاطبان را مورد هجمه قرار دهد و همرنگ خود کند. در این زمینه نیز نقش رسانه کلیدی است زیرا باطل سحری به نام جهاد تبیین وجود دارد و تمام پرده های را کنار می زند تا واقعیت ها نمایان شود.

او با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس، افزود: رسالت خبرنگاران، جهاد تبیین است و باید شایعات و نیرنگ های دشمن را خنثی کنند. ضمن این که یک انتخابات سرنوشت ساز را پیش رو داریم زیرا تلاش دشمن در این دوره نسبت به قبل بیشتر است زیرا این انتخابات هم انتخاب مجلس شورای اسلامی و هم انتخابات خبرگان رهبری است و دشمن شمشیر خود را بیرون آورده است تا به اهداف مدنظر خود را برساند.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با بیان این که ما توانسته ایم کشور را به جایگاهی برسانیم که امروز به قدرت بازدارندگی برسد، گفت: استراتژی دشمن با جنگ شناختی و تحریف ناامید کردن است ولی راهبرد حضرت آقا امیدوار کردن است و روزنه های فراوانی برای امیدواری داریم./ منبع: ایسنا

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید