امروز:
دوشنبه - 17 ارديبهشت - 1403
ساعت :

مدیر مخابرات منطقه خوزستان

مدیر مخابرات منطقه خوزستان از تکمیل طرح نجما تا پایان سال ۱۴۰۳ در خوزستان توسط شرکت مخابرات ایران خبر داد.

 به گزارش حبیب خبر، "رحیم فلاح‌زاده" گفت: اجرای طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات تا منازل (نجما) با سرمایه گذاری ۴ هزار میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت مخابرات ایران پیش‌بینی شده است.

* جایگزینی شبکه فیبر نوری با اتصالات مسی در شبکه مخابرات خوزستان

او گفت: امروزه با پیشرفت روزافزون فناوری، نیاز به اینترنت با سرعت بالا و پایداری مناسب امری اجتناب ناپذیر است و فناوری قدیمی درحال ارایه بر بستر سیم مسی پاسخ گوی نیاز کاربران نیست. فیبرنوری رشته باریک و بلندی از یک ماده شفاف مثل شیشه یا پلاستیک است و دارای پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی است و با آن می‌توان داده‌های تصویر، صوت و داده‌های دیگر را به راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد.

* توسعه طرح نجما در خوزستان

وی از اجرای عملیات اجرایی طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات (نجما) در خوزستان خبر داد و گفت: به منظور تأمین نیاز‌های مشتریان، عملیات اجرایی این طرح (نجما) با ظرفیت سازی ١٢۵ هزار پورت و واگذاری ٩٨ هزار پورت به متقاضیان خانگی و تجاری خوزستان با سرمایه گذاری ۴ هزار میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت مخابرات ایران پیش‌بینی شده است.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان افزود: در این طرح که اجرای آن تا پایان سال ١۴٠۴ پیش بینی شده است، ظرفیت سازی لازم برای واگذاری ٩٨ هزار پورت فیبرنوری (FTTP) انجام خواهد گرفت. این در حالی است که مخابرات منطقه خوزستان از سال‌های گذشته نسبت به توسعه و گسترش شبکه فیبر نوری اقدام کرده است.

او گفت: مخابرات خوزستان امکان واگذاری سرویس fttx در شهر‌های اهواز، دزفول، آبادان، خرمشهر، رامهرمز، ایذه، بندرامام خمینی (ره) و ماهشهر را فراهم کرده است که با اجرای کامل پروژه نجما که فاز نخست آن با پیش بینی واگذاری ١٩ هزار سرویس تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید.

فلاح زاده با تأکید بر ضرورت گسترش فیبرنوری در استان اظهار کرد: امیدواریم با فراهم شدن بسترلازم شمار مشتریان فعال سرویس fttx از ٣ هزار و ۵٠٠ مشترک فعلی به ٢٢ هزار مشترک تا پایان سال جاری افزایش یابد.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان کل فیبر نوری استان را ٨ هزارو ٢٣٢ کیلومتر اعلام کرد و گفت: ۵ هزار و ۴١۶ کیلومتر فیبرنوری در قالب درون شهری و بین شهری، یک هزارو ٢٨٧ کیلومتر در قالب فیبر مراکز و سایت‌های همراه روستایی و یک هزار و ۵٢٩ کیلومتر در قالب فیبر مشترک تعریف شده است.

او افزود: تمامی شهر‌های خوزستان دارای مسیر جایگزین و رینگ ارتباطی فیبر نوری است به طوری که اگر مسیری دچار قطعی ناشی از حفاری و... بشود کلیه ارتباطات مخابراتی آن شهرستان از طریق مسیر جایگزین به شبکه فیبر نوری استان متصل و نرمال می‌شود طوری که مشترکان هیچ گونه اختلال ارتباطی را احساس نخواهند کرد.

* تحول دیجیتال و ایجاد زیرساخت‌های شهر هوشمند در خوزستان

مدیر مخابرات منطقه خوزستان، اهداف و مزایای اجرای طرح نهضت جهادی فیبر مخابرات (نجما) را حرکت به سمت تحول دیجیتال و ایجاد زیرساخت‌های شهر هوشمند، امکان بهره مندی مشترکان از پهنای باند با سرعت ٣٠٠ مگابیت برثانیه، توسعه آموزش، بهداشت و اشتغال در اقصی نقاط استان دانست و اظهار امیدواری کرد: این موضوع درنهایت منجربه جلب رضایت مردم شود.

فیبر نوری یکی از برنامه‌های اعلام شده‌ی دولت سیزدهم برای حل چالش‌های ارتباطی و اینترنت است و قرار است تا پایان فعالیت دولت حداقل ۲۰ میلیون خانوار زیرپوشش این شبکه قرار بگیرند.

فلاح زاده تاکید کرد : طبق برنامه قرار است در طرح نجما، زیرساخت ارتباطی خوزستان از سیم مسی به فیبر نوری ارتقا یابد و فیبر نوری به درب منازل و کسب و کار‌ها برسد.

او گفت: مشترکان خوزستانی در شهرهایی که زیر ساخت های فیبر نوری فراهم است می توانند با تماس با سامانه ۲۰۲۰ برای بهره مندی از این سرویس اقدام کنند.

حبیب خبر: ژول ورن، نویسنده فرانسوی در رمان پرحادثه "دور دنیا در هشتاد روز" که داستانی ماجراجویانه دارد.- به سه پیشرفت تکنولوژی عصر خودش که عبارت بودند از: تکمیل نخستین راه‌آهن بین‌قاره‌ای، اتصال راه‌آهن سراسری هند و ساخت کانال سوئز توجه داشت ولی امروزه با توسعه هرچه بیشتر شبکه اینترنت فیبر نوری که مدتی است در جای جای کشورمان به ویژه سراسر خوزستان در حال اجرا است- می توان در خانه گردشگر دور دنیا در ۸۰ ثانیه شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید