امروز:
يكشنبه - 16 ارديبهشت - 1403
ساعت :

دهقانی: از بیکاری ۳۰۰۰ کارگر خوزستانی جلوگیری شد 

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: با حمایت‌های قضایی ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خوزستان و در اجرای برنامه‌های عملیاتی سند تحول قضایی قوه قضاییه، از تعطیلی شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان پیشگیری شد و این واحد اقتصادی با تصمیم های اتخاذ شده به چرخه تولید بازگشت. 

به گزارش دادگستری کل خوزستان، علی دهقانی اظهار کرد: سیاست‌های قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی همواره بر حمایت از تولید و سرمایه گذاری بوده است و در این باره اقدامات زیادی برای احیای واحدهای تولید و رفع مشکلات آن‌ها انجام شده است.

او گفت: در اجرای برنامه‌های عملیاتی سند تحول و تعالی قوه قضاییه در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاری و تولیدات داخلی و همچنین پیگیری و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، موضوع تعطیلی شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان که به دلیل بدهی به شرکت گاز به صورت نیمه‌تعطیل درآمده بود، با ورود دادستانی مرکز خوزستان و طرح در جلسات این ستاد پیگیری و تصمیماتی اتخاذ شد که منجر به رفع تعطیلی این واحد تولیدی شد.

رییس کل دادگستری خوزستان از حمایت قوه قضاییه در رفع تعطیلی شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان خبر داد و گفت: با تصمیم های اتخاذ شده در این زمینه، از بیکاری حدود ۳ هزار کارگر به صورت مستقیم و غیرمستقیم جلوگیری شد.

رییس ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خوزستان با بیان اینکه این واحد پتروشیمی در منطقه محروم و کمتر توسعه‌یافته در حال فعالیت است و تولیدات آن تامین‌کننده بخش مهمی از نیازهای بخش کشاورزی کشور است، گفت: رویکرد حمایتی به معنی چشم‌پوشی از حقوق دولت نیست بلکه در دستگاه قضایی با در نظر گرفتن جنگ اقتصادی و با هدف تسهیل در امر سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و پیشگیری از تحمیل آسیب‌های اقتصادی به جامعه، به سرمایه‌گذاران فرصت‌هایی داده می‌شود تا بتوانند به تعهدات خود در بازه زمانی مشخص عمل کرده و به طور قطع پس از زمان تعیین شده احقاق حقوق دولت نیز به شکل جدی پیگیری خواهد شد.

دهقانی ادامه داد: طبق تصمیم اتخاذ شده، مقرر شد با پرداخت نیمی از بدهی این شرکت، نسبت به تامین گاز مورد نیاز و راه‌اندازی مجدد آن اقدام شود و بقیه بدهی شرکت نیز با طرح در ستاد تسهیل استان خوزستان تقسیط شود.

دادستان مرکز خوزستان و دبیر کمیته ستاد پیگیری و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان نیز در این باره، گفت: مبارزه با جرایم و مفاسد اقتصادی از اولویت‌های این ستاد است و رسیدگی به دعاوی اقتصادی باید به گونه‌ای انجام شود که در پایان شاهد حمایت از سرمایه‌گذاران، کارگران و کارآفرینان و ایجاد زمینه امن برای سرمایه‌گذاری در استان خوزستان باشیم.

صادق جعفری چگنی افزود: بیکاری از عمده دلایل آسیب‌ها و جرایم اجتماعی است و حمایت از سرمایه‌گذاری قطعا به بهبود اشتغال و کاهش آسیب‌ها کمک می‌کند که این امر مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها و نظارت قضایی است.

در ادامه مدیرعامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان گفت: به دلیل نوپا بودن این مجموعه از ابتدا با مسائل متعددی روبه‌رو بودیم و برای تولید باثبات و پایدار، مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشتیم و هنوز با مشکلاتی درگیر هستیم.

وی ادامه داد: معضلات اقتصادی از جمله بازپرداخت فاینانس خارجی و وام‌های داخلی از یک سو و عدم وصول مطالبات از سوی دیگر، مجموعه را با اختلال مواجه کرده بود.

احسان موسوی گفت: با توجه به این مشکلات نتوانستیم در موعد مقرر بدهی‌ها را به شرکت گاز پرداخت کنیم و مسئولان شرکت گاز با وجود تعهد و تفاهمی که با آن‌ها داشتیم در یک مقطع زمانی اعلام کرد که اگر کل بدهی‌ها پرداخت نشود، گاز قطع می‌شود و متاسفانه با کاهش افت فشار گاز توسط این شرکت، ادامه تولید مقدور نبود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان با تقدیر از همراهی دادگستری خوزستان برای راه‌اندازی مجدد این مجموعه، گفت: دادستان کل استان خوزستان با تشکیل جلسات با شرکت گاز استان، آنان را متعهد کرد تا در اسرع وقت گاز مورد نیاز مجموعه را تامین و بازپرداخت بدهی نیز با تقسیط انجام شود.

موسوی با بیان اینکه در مجموعه پتروشیمی مسجدسلیمان، ۱۵۰۰ نفر به صورت مستقیم فعالیت دارند و ۱۵۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم با این مجموعه در حال همکاری هستند، گفت: همکاری و همدلی مجموعه قضایی استان سبب شد از ادامه اشتغال سه هزار نیروی کار حمایت شده و از تعطیلی این واحد اقتصادی جلوگیری شود.

وی از مسوولان استان خواست تا با همراهی واحدهای تولیدی و اقتصادی، به ادامه چرخه تولید و اشتغال کارگران کمک کنند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید