امروز:
شنبه - 15 ارديبهشت - 1403
ساعت :

هشدار زرد تندباد و گرد و خاک محلی در خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به صدور هشدار زرد تندباد و گرد و خاک محلی در استان گفت: تا اواسط هفته آینده احتمال وقوع گرد و خاک محلی و موقتی در خوزستان وجود دارد.

محمد سبزه زاری اظهار کرد: تا اواسط هفته آینده وزش بادها در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی متوسط تا نسبتاً شدید خواهد بود و احتمال وقوع گرد و خاک محلی و موقتی در این مناطق وجود دارد.

او افزود: در این ایام شمال خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود. تا فردا تغییرات محسوس دمایی نخواهیم داشت و از روز یکشنبه روند افزایش دما مورد انتظار است.

سبزه زاری تصریح کرد: در شبانه روز گذشته گتوند با ۴۵.۸ و ایذه با ۱۸.۴ درجه سانتی گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

همچنین در شبانه روز گذشته حداکثر دمای اهواز به ۴۵.۷ و حداقل به ۲۷.۱ درجه سانتیگراد رسیده است.

سبزه زاری در ادامه با اعلام هشدار سطح زرد در زمینه افزایش گرادیان فشار سطح زمین و وزش بادهای متوسط تا نسبتاً شدید از اوایل وقت شنبه تا اواخر وقت چهارشنبه گفت: این شرایط موجب وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید و احتمال وقوع گرد و خاک محلی و موقتی طی ساعاتی از بعدازظهرها در نیمه جنوبی استان و مناطق غربی و مرکزی استان می‌شود.

او گفت: در این مدت کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و غبار، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست، احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال دور از انتظار نیست.

وی توصیه کرد: احتیاط در تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و سست، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و احتیاط در فعالیت کوهنوردی در نظر گرفته شود./مهر

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید