امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

۶۰ درصد اشتغال خوزستان در بخش خدمات است

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان، نزدیک به شصت درصد اشتغال استان را در بخش خدمات دانست و اظهار کرد: حوزه های صنعت و کشاورزی چهل درصد از اشتغال استان را در برمی‌گیرند؛ بر همین اساس نباید از حوزه‌ی خدمات غافل شد.

به گزارش حبیب خبر، "اصغر رشنودی" در سفر به آبادان و در دیدار با سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان، اروندکنار و چوئبده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به دنبال ایجاد اشتغال پایدار باشیم افزود: باید تکمیل اکوسیستم زنجیره های اقتصادی در استان جدی گرفته شود و برای آن ها برنامه مدون داشت.

او افزود: باید با مدیریت صحیح منابع بخش دولتی و مردمی و اتخاذ سیاست های اشتغالزایی، مشکل اشتغال و اقتصاد استان راحل کنیم.  

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به برگزاری جلسات منظم کارگروه اشتغال استان در یک ماه و نیم گذشته به صورت هفتگی به ریاست استاندار محترم و دبیری حوزه مسوولیت گفت: مبلغ قابل توجهی از سرمایه های مردم در بانک ها است که می توان با تخصیص مشوق های لازم مردم را برای سرمایه گذاری در بخش تولید تشویق کرد.

 دبیر کارگروه اشتغال خوزستان موقعیتی آبادان و خرمشهر را استراتژیک و کم نظیر دانست و خواستار استفاده بهینه از این ظرفیت شد و در ادامه حوزه های صیادی و لنج، حمل و نقل دریایی، کشاورزی و صنعت نخیلات و همچنین پرورش آبزیان و پتانسیل منطقه آزاد را از ظرفیت های منطقه دانست که در قالب تعاونی می توانند باعث رونق اقتصادی منطقه شوند.

"رشنودی" تجمع و تراکم را دو مولفه‌ی توسعه برشمرد و گفت:  ما یک جمعیت ۱۶ میلیون نفری در کشورها و مناطق هم جوار جنوب خوزستان داریم با تراکم سه ساعته که باید از این فرصت و ظرفیت، نهایت استفاده‌ لازم صورت پذیرد.

این مقام مسوول به اهمیت بازار کشورهای همسایه در توسعه اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در چهار حوزه صنایع ساختمانی بهداشتی، مواد غذایی، حوزه‌ی ماشین‌آلات و حوزه‌ی سرمایه‌گذاری مشترک در بازار کشورهای همسایه حضور داریم اما این کافی نیست و نیازمند برنامه ریزی جدی تر و تلاش بیشتر است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان در پایان با اشاره به بحث خدمات و گردشگری رودخانه در دو شهرستان خرمشهر و آبادان که مغفول مانده است گفت: چیزی نزدیک به شصت درصد اشتغال استان در بخش خدمات است و حوزه های صنعت و کشاورزی چهل درصد از اشتغال استان را در برمی‌گیرد. بر همین اساس نباید از حوزه‌ی خدمات غافل شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید