واکنش شهرداری اهواز به سخنان معاون استاندار خوزستان

واکنش شهرداری اهواز به سخنان معاون استاندار خوزستان
عکس تزیینی است

سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اهواز، به سخنان سید نوراله حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان درباره «معرفی شهرداری اهواز به شورای تامین خوزستان» واکنش نشان داد.

بابک ربیعی رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اهواز، پیرو انتشار خبری در ایرنا با عنوان معرفی شهرداری اهواز به شورای تامین خوزستان در سوم دی، در مطلبی که به این خبرگزاری ارسال کرده، توضیح داده است: هر گونه سیاستگذاری در زمینه نرخ‌گذاری و نظارت بر نرخ و قیمت میوه و تره‌بار بر عهده سازمان صمت بوده و این سازمان،مبتنی بر اساسنامه مصوب ابلاغی از سوی وزارت کشور و قوانین شهری، در زمینه تدوین و ابلاغ نرخ‌های میوه و تره‌بار هیچ‌گونه دخالتی ندارد. بدیهی است رسالت این سازمان بر اساس بند ٢ اساسنامه مصوب سال ۹۵ مدیریت، ایجاد، توسعه، بهره‌برداری و نگهداری از میادین میوه و تره‌بار است و به نوعی پشتیبانی و سخت‌افزاری و تسهیل فعالیت در میدان مرکزی الغدیر اهواز بر عهده این سازمان است. در واقع شهرداری مالک عرصه و اعیان میدان الغدیر بوده و سرقفلی به کسانی که آنجا بارفروش و زیر مجموعه اتحادیه بارفروشان هستند فروخته شده و بالا دست آنها نیز بازرسی اتاق اصناف است نه شهرداری بنابراین شهرداری هیچ گونه نقشی در تعیین نرخ و قیمت‌گذاری ندارد.

در ادامه آمده است: نکته مهم دیگر که باید مورد تامل قرار گیرد این است که بر اساس ماده ٦٥ قانون نظام صنفی، نصب مانیتورینگ بر عهده اتاق اصناف و اتحادیه است، بنابراین در این خصوص با رایزنی‌ صورت گرفته مقرر شد اتحادیه نسبت به نصب مانیتور قیمت‌گذاری اقدام کند. نصب مانیتور در تهران و تبریز و سایر کلانشهرها هم بر عهده اتحادیه و اصناف است.

در بخش دیگری از این توضیح آمده است: با توجه به دستور شهردار اهواز در خصوص احداث بازارچه، مکاتباتی با سازمان مسکن و شهرسازی برای معرفی زمین مناسب انجام شده و همچنین مقرر شد در اسرع وقت، مناطق هشتگانه نسبت به شناسایی زمین مناسب و معرفی به سازمان اقدام کنند؛، همچنین شناسایی آسیب‌ها، رفع و اقدام برای حل مشکلات کلیه بازارچه‌های محلی در شهر اهواز در دستور کار این سازمان است و در این راستا در اقدامی جهادی تلاش خواهیم کرد در کوتاه مدت ضمن رفع مشکلات، امکان دسترسی شهروندان را به ده‌ها بازارچه زیرمدیریت و نظارت این سازمان تسهیل کنیم.

در ادامه تاکید شده است: با توجه به این‌که یکی از ارکان توسعه پایدار و ارتقای سلامت جامعه تولید محصولات کشاورزی است و با توجه به رسالت تعریف شده سازمان و بحث آموزش شهروندی و به منظور فرهنگ‌سازی، اصلاح سبک زندگی و الگوی مصرف؛ با همکاری جهاد کشاورزی و تعاونی روستایی استان در قالب تفاهم‌نامه همکاری مشترک به زودی شاهد ارایه محصولات ارگانیک و عرضه مستقیم میوه و تره‌بار در غرفه‌های بازارچه‌های سازمان ساماندهی خواهیم بود و امیدواریم مردم اهواز از تغییرات و بهینه‌سازی امکانات رضایتمندی داشته باشند چرا که بالاترین هدف، خدمت به شهروندان اهوازی است.

بر اساس این گزارش، سید نوراله حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان روز سه‌شنبه در ستاد تنظیم بازار استان گفته بود: حضور نداشتن شهرداری اهواز در ستاد تنظیم بازار خوزستان و همکاری نکردن در این ستاد برای حل مشکلات، به استاندار و شورای تامین خوزستان اعلام تا به این موضوع رسیدگی شود.

به گفته وی پارسال در ستاد تنظیم بازار خوزستان مصوب شده بود که شهرداری اهواز هفت میدان میوه و تره بار روز در اهواز ایجاد کند که متاسفانه هنوز این مصوبه را اجرا نکرده است. ایجاد مانیتورهای قیمت گذاری در میدان میوه و تره بار و کشف قیمت میوه و تره بار بر اساس عرضه و تقاضا و میزان واردات بر عهده  سازمان میادین شهرداری گذاشته شد که متاسفانه شهرداری اهواز به این مصوبه ستاد تنظیم بازار نیز عمل نکرده است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید