نخستین خانه محیط زیست اهواز گشایش یافت

نخستین خانه محیط زیست اهواز گشایش یافت

نخستین خانه محیط زیست اهواز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گشایش یافت.

به گزارش حبیب خبر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این آیین گفت: امروز حضور محیط زیست در بسیاری از عرصه‌ها دیده می‌شود. معتقدم اگر از ناحیه مدیران ارشد استان و کشور توجه جدی به محیط زیست شود، آن وقت خوزستان و اهواز زیبایی خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج، به نقش رسانه در حوزه‌های مختلف از جمله محیط زیست اشاره کرد و افزود: اگر رسانه ها در مسیر درست یک مساله‌ای را پیگیری کند، می‌توانند به موفقیت برسند.

او بر ضرورت برگزاری اتاق خبر شورای اطلاع‌رسانی با حضور مدیرکل محیط زیست استان و اصحاب رسانه تاکید کرد و ادامه داد: در این جلسه می‌توان با کمک رسانه‌ها نسبت به انجام فعالیت‌های حوزه محیط زیستی اقدام کرد.

حجت‌الاسلام کلاه‌کج، گفت: لازم است با کمک سمن‌ها و انجمن‌های بسیاری که در حوزه محیط زیست فعال هستند یک سری کارهای مردمی تعریف شود. رکن نخست محیط زیست مردم هستند و باید با مردمی کردن آن به ایجاد فضایی بهتر کمک شود.

او با قدردانی از سازمان محیط زیست برای راه‌اندازی این خانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تصریح کرد: این اقدام عیدی به حوزه فرهنگ خوزستان در آستانه سال جدید است که امیدواریم بتوانیم خدمات پرخیرو برکتی در این حوزه ارایه دهیم.

کلاه کج گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با تمام توان در خدمت مجموعه محیط زیست استان است. اگر قرار است مساله‌ای ملی شود می‌توانیم آن را از طریق رسانه‌ها مطالبه کنیم.

وی از فعالیت ۱۵۴ مجتمع فرهنگی در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: می‌توانیم با فعال کردن این مجموعه‌ها در حوزه محیط زیست و نصب المان‌ها و تابلوهایی در این حوزه، به حفظ محیط زیست کمک کنیم.

* استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فرهنگی برای مسایل محیط زیستی

در ادامه مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بر اشاعه فرهنگ محیط زیستی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فرهنگی برای مسایل محیط زیستی تاکید کرد و گفت: مردم و سازمان های مردم نهاد چه در قالب تشکیلات مردمی و چه خودجوش می‌توانند کمک حال بسیار خوبی برای حفظ محیط زیست باشند.

محمدجواد اشرفی، افزود: اگر فشارهای مردمی در حوزه حفظ محیط زیست نباشد نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.  به اهمیت حضور مردم در مسایل محیط زیست پی بردیم و همین اتفاق و باور منتج به این شد که خانه‌های محیط زیست را در سراسر کشور تاسیس کنیم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید
Tagsخانه محیط زیست, اهواز, محمدجواد اشرفی, حجت‌الاسلام کلاه‌کج, حوزه فرهنگ خوزستان