امروز:
جمعه - 10 فروردين - 1403
ساعت :

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان از گشایش خانه بهداشت حنیطیه در شهرستان کارون خبر داد.

 به گزارش پایگاه حبیب خبر، دکتر "مهرداد شریفی" در حاشیه برگزاری آیین گشایش این خانه بهداشت- که با حضور رییس شرکت نفت و گاز کارون، بخشداران، رییس مرکز بهداشت و مسوولان ادارات و خیر خانه بهداشت در هجدهم بهمن ۱۴۰۱ برگزار شد- اظهار کرد: اگر همه ساختار ها را در بخش بهداشت و درمان در اختیار ما قرار دهند ۲۰ درصد در سلامتی مردم نقش داریم و ۸۰ درصد سلامتی در قالب همکاری میان بخشی است.

او با اشاره به مشارکت حمایت همه جانبه دستگاه ها گفت: امروز نمادی از این مشارکت را با حضور شرکت نفت و گاز کارون و  خیر عزیز و بزرگوار حاج آقای ناصری دیدیم.

 معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: در بخش سلامت سه استراتژی وجود دارد. استراتژی نخست این است که مردم کمترین هزینه را برای دریافت خدمات سلامت از جیب خود بپردازند که با طرح تحول نظام سلامت الحمدالله تا حدود زیادی این مساله برطرف شده است.

 دومین رسالت ما در حوزه سلامت، عدالت در سلامت است. دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی در کوتاه ترین زمان که امروز به همت تلاش ها و پیگیری های شبکه بهداشت و درمان کارون ۷۵۹ نفر از اهالی این روستا به کلیه خدمات سلامت مادر و کودک، واکسیناسیون، مراقبت از سالمندان جوانان نوجوانان مادران، مدارس و پیشگیری دسترسی پیدا کردند.

دکتر شریفی در ادامه گفت ارتقای کیفی خدمات بهداشتی استراتژی سوم است که با همت دکتر خلیف پور، مهندس الباجی و تیم سلامت که شامل پزشک و ماما می باشد در این منطقه شاهد خواهیم بود .

 "سعید کعبی فلاحیه" فرماندار شهرستان کارون‌ نیز در این آیین اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان کارون جزو شهرستان های پرجمعیت خوزستان است، حمایت بیشتری را از بخش بهداشت و درمان می طلبد و سلامت مردم شریف شهرستان در اولویت برنامه های این فرمانداری است.

همچنین دکتر "یوسف خلیف پور" مدیر شبکه بهداشت و درمان کارون خاطرنشان کرد: با گشایش این خانه بهداشت، چهار روستای قمر خویسه۱,۲,۳ و‌ خسراویه  هم که نزدیک روستای حنبطیه هستند خدمات سلامت دریافت می کنند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید