معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان:

تمام اقدامات در جامعه باید پیوست فرهنگی داشته باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان، با اشاره به اثرگذاری هنر و فرهنگ در جامعه گفت: تمام اقدامات اقتصادی، عمرانی و اجتماعی در جامعه باید پیوست فرهنگی داشته باشد. نبود پیوست فرهنگی در پروژه ها منجر به معضل های اجتماعی و فرهنگی در استان می شود.

به گزارش حبیب خبر از روابط عمومی حوزه هنری خوزستان، "محمد خانچی" با بازدید از ساختمان جدید حوزه هنری خوزستان، اظهار کرد: باید از ظرفیت اثرگذاری هنر و فرهنگ در جامعه در پیشبرد اهداف فرهنگی استفاده کرد. 

او بر ضرورت پیوست فرهنگی اقدامات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در جامعه تاکید کرد و افزود: هنرمندان در خط مقدم جبهه فرهنگی می‌توانند به موضوع فرهنگ‌سازی در جامعه ورودی اثرگذار داشته باشند.

خانچی با اشاره به مفاخر فرهنگ و هنر استان گفت: باید حداقل زیر ساخت های مورد نیاز توسعه فرهنگ و هنر در سطح استان را فراهم کنیم تا هنرمند ما به دلیل کمبود امکانات مجبور به مهاجرت نشود.

او تصریح کرد: همه مجموعه‌هایی که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت دارند باید هم‌افزایی داشته باشند و یک فضای بانشاط فرهنگی در استان ایجاد کنند و این نشاط به بدنه اجتماعی جامعه هم تزریق شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ گفت: کوشش خود را برای ایجاد زیرساخت های مناسب و در خورشان اهالی فرهنگ و هنر استان خوزستان به کار خواهیم بست.

*پرورش هنرمندان جوان انقلابی در دستور کار حوزه هنری

در ادامه این دیدار، رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان، کاربری ساختمان جدید را فضاهای کار اشتراکی برای مجموعه‌های مردمی دانست و گفت: در طرح اولیه این ساختمان گالری هنری، آتلیه تولیدات هنری، کافه هنر، اتاق ایده‌پردازی، سالن اجتماعات و سالن کنفرانس دیده شده که در اختیار مجموعه‌های فعال مردمی قرار خواهد گرفت. 

"محمد شهبازگهروئی" با اشاره به نقش موثر حلقه‌های میانی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و در حوزه ادبیات و هنر بسیار پُر رنگ است اظهار کرد: شناسایی شبکه‌سازی و حمایت از عملیات فرهنگی و هنری یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید به آن پرداخت. 

او دغدغه‌ های هنرمند انقلاب را همان دغدغه های مردم دانست و با بیان اینکه هنرمند انقلاب نسبت به تمامی مشکل های مردم حساسیت نشان می‌دهد گفت: پرورش هنرمندان جوان انقلابی در دستور کار حوزه هنری است تا از طریق این هنرمندان آثار انقلاب خلق و منتشر شود. 

شهباز گهروئی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه خوزستان یاد آور شد: امروز هنر با زندگی مردم عجین شده است؛ بنابراین نمی‌توان از آن غافل شد و اهمیت آن را نادیده گرفت

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید