امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

 

مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران بر لزوم هم افزایی و نظارت بیشر افسران ایمنی در موقعیت های عملیاتی استقرار دستگاه های حفاری در بکار گیری استانداردها و صیانت و حفظ سلامت نیروهای انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه سازمان تاکید کرد.

به گزارش حبیب خبر از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، دکتر حمید رضا گلپایگانی در نشست با معاونان، مدیران و رییسان عملیاتی و ستادی شرکت گفت: در این زمینه انتظار می رود میان رییسان دستگاه های حفاری، کارکنان عملیاتی و افسران ایمنی تعامل و ارتباط تنگاتنگ و بیش از پیش حاصل و با توجه به استانداردهای تعریف شده برای هر کار، با اولویت بخشی به ضوابط و مقررات، اجرای برنامه های عملیاتی در نهایت ایمن انجام شود.

وی افزود: صنعت حفاری در ردیف صنایع پرخطر، دارای ریسک بالا و دشواری های مختص به خود از نظر سختی کار در مواجهه با طبیعت ناشناخته، شرایط اقلیمی و نوع ابزار و تجهیزات است که بی تردید رعایت نکات ایمنی فردی و جمعی می تواند در به حداقل رساندن مخاطرات تاثیر گذار باشد.

گلپایگانی اظهار کرد: باید شعار اول ایمنی و بعد کار و تقویت فرهنگ ابمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)در بخش های مختلف شرکت مورد اهتمام ویژه قرار گیرد تا کارها در کمال سلامت ، اثر بخش و در افزایش راندمان و کیفیت کار و بهره وری مطلوب به نتیجه برسد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در همین حال بروز حوادث احتمالی در حین کار را اجتناب ناپذیر اما قابل پیشگیری دانست و گفت: در صورت بروز حادثه ضمن اطلاع رسانی به مدیریت های مرتبط از جمله خدمات پزشکی و بهبود روابط کار در حوزه مدیریت منابع انسانی، مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست، می بایست در نزدیک ترین زمان ممکن با استفاده از خدمات اورژانس از جمله خدمات هلی کوپتری در صورت نیاز، مصدوم در سریع ترین زمان به مراکز درمانی انتقال و تا بهبودی کامل و ترخیص، مسائل مربوط به درمان وی به طور جد پی جویی شود. 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت بهینه سازی هزینه ها، تعمیرات دوره ای و دقت عمل در کار و استفاده از تجهیزات به منظور پیشگیری از وقفه در عملیات حفاری، افزود: تقویت بخش عملیات و تامین نیروی انسانی این بخش در افزایش راندمان کار بسیار مهم و برای شرکت حائز اهمیت است و در این ارتباط ضروری است کارکنان عملیاتی که هم اکنون در مدیریت ها و واحدهای ستادی مشغول کار هستند در حوزه های عملیات ساماندهی و در سمت های تعریف شده انجام وظیفه نمایند.

گلپایگانی در ادامه از مدیران عملیاتی خواست تا با هدف رضایتمندی و ایجاد انگیزش بیشتر با حضور مستمر در مناطق عملیاتی از نزدیک مشکلات کاری و شخصی کارکنان اقماری را بررسی، پیگیری و در محل اخذ تصمیم نمایند و در صورت نیاز به مدیریت ارشد شرکت گزارش کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدگی و منتج به نتیجه شود. 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با قدردانی از همکاری و همیاری سازندگان، صنعتگران و تامین کنندگان اقلام مورد نیاز کاربردی در صنعت حفاری، از مدیریت های پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت و تدارکات و امور کالا خواست تا نسبت به شناسایی شرکت های سازنده قطعات و تجهیزات و مجموعه های دانش بنیان اقدام و ضمن بررسی ظرفیت های ساخت داخل، از توان فنی آنها در توسعه همکاری ها استفاده به عمل آورند.

وی در پایان رایزنی مستمر و هماهنگی میان مدیریت های تدارکات و امور کالا و خدمات برای تامین و ارسال به موقع اقلام مورد نیاز دستگاه های حفاری در مناطق عملیاتی را یادآور و خاطرنشان کرد: این امر موجب سرعت بخشیدن به کارها، جلوگیری از ایجاد توقف در عملیات و در نتیجه پاسخگویی به موقع به شرکت های کارفرمایی و درآمدزایی می شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید