امروز:
جمعه - 10 فروردين - 1403
ساعت :

مدیرعامل منطقه آزاد اروند منصوب شد

"محمدرضا اسکندری" از ابلاغ حاکمیت منطقه آزاد اروند از سوی رییس‌جمهوری خبر داد.

 رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند شنبه شب در برنامه زنده "رو در رو" سیمای مرکز آبادان گفت: آیت‌الله رئیسی امسال در دو سفری که به منطقه داشت تأکید کرد: کارگروه ویژه برای تعیین تکلیف دوگانگی حاکمیت در آبادان و خرمشهر تشکیل شود.

به گزارش حبیب خبر، "محمدرضا اسکندری" افزود: البته این دوگانگی مربوط به خلأ قانون نبود، قانون حاکمیت را مشخص کرده بود اما دستگاه‌های اجرایی به قانون تمکین نمی‌کردند و بایستی دستگاه‌های نظارتی با استنکاف کنندگان از اجرای قانون برخورد می‌کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به‌اینکه بروز حادثه تلخ متروپل در آبادان موجب برجسته‌تر شدن تبعات دوگانگی حاکمیتی شد، عنوان کرد: رییس‌جمهوری مجدداً در سفری که برای پیگیری موضوع متروپل و دلجویی از خانواده متوفیان حادثه به آبادان داشت، اشاره کرد: ظرف یک هفته باید موضوع دوگانگی حاکمیتی در آبادان و خرمشهر تعیین تکلیف شود.

به‌دنبال این دستور کارگروه به ریاست معاون حقوقی رییس‌جمهوری و عضویت معاون اجرایی رییس‌جمهوری، وزیر کشور و دبیر شورایعالی مناطق‌آزاد جلساتی را تشکیل داد.

خوش بختانه 10 روز پیش آخرین جلسه این کارگروه در تهران بود که کلیات آن جمع‌بندی و مصوبات کارگروه خدمت رئیس‌جمهوری ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه رونوشت مصوبات به دبیرخانه سازمان منطقه آزاد اروند ارسال شده، افزود: در بند یک مصوبه آمده که «بر اساس مقررات امنیتی و انتظامی مناطق‌آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران که به تأیید فرماندهی محترم کل قوا رسیده است در هر منطقه آزاد شورای تأمین به ریاست مدیرعامل سازمان و زیر نظر شورای تأمین استان تشکیل می‌شود و از تشکیل شورای تأمین شهرستان در خصوص مسائل مربوط به منطقه آزاد اجتناب گردد.»

در بند دوم مصوبات نیز آمده «با توجه به بند الف ماده 27 قانون چگونگی اداره مناطق‌آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران شهرداران منطقه آزاد توسط شورای‌شهر انتخاب و حکم آن توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد مربوطه صادر می‌شود.»

در بند سوم مصوبات همچنین اشاره شده «با توجه به بند هـ ماده 27 قانون چگونگی اداره مناطق‌آزاد تجاری – صنعتی، فرمانداران مناطق‌آزاد با پیشنهاد مدیرعامل منطقه آزاد و با حکم وزیر کشور منصوب می‌شود.

رییس گمرک منطقه‌آزاد نیز با پیشنهاد مدیرعامل منطقه آزاد و با حکم ریاست گمرک جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌شود.»

در یکی دیگر از بندها نیز آمده «در خصوص گمرک منطقه آزاد اروند مقرر شد دبیرخانه شورایعالی مناطق‌آزاد تجاری – صنعتی برنامه اقدام مشترک را تنظیم و توافق نمایند و در صورت ابهام طبق نظر معاونت حقوقی رئیس‌جمهور عمل کنند».

اسکندری گفت: با اجرای این مصوبات، هر یک از وزیران نیز به تبع اختیارات شان را در امور ساختارهای ذیل مجموعه خود مستقر در مناطق‌آزاد به مدیران عامل این مناطق تفویض ‌می‌کنند.

وی همچنین در این‌باره که این مصوبات ابلاغ شده یا خیر؟ عنوان کرد: خوش بختانه مطلع شدیم آیت‌الله رئیسی امروز این مصوبات را برای اجرا ابلاغ کرده‌اند. قاعدتاً نامه ابلاغ مصوبات و اختیارات از فردا در اختیار منطقه آزاد اروند خواهد بود، پس از ابلاغ مصوبات، مدیران دستگاه‌های اجرایی منطقه باید پاسخگوی مدیرعامل منطقه آزاد اروند باشند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید