امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

 
 
 
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: توفیق صنعت حفاری در کشور و دستاورد های این شرکت در چهل سال گذشته تبیین و نقشه راه سند تحول اجرایی می شود.
 
 به گزارش حبیب خبر از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، دکتر حمید رضا گلپایگانی در آیین تکریم و معارفه فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شرکت، با بیان اینکه جهاد تبیین مختص دستگاه های سیاسی و آموزشی نیست و این امر وظیفه ای است بر دوش تمامی سازمان ها و نهاد ها، که باید به طور صحیح مدیریت، اجرایی و راهبردی شود، افزود: تبیین عملکرد، برنامه ها و دستاورد های سازمان بر عهده بسیج شرکت  گذاشته شده تا با همکاری و هم افزایی مدیران، متخصصان، کارشناسان و شرکت های دانش بنیان، صعود ۴۰ ساله صنعت حفاری کشور از نقطه صفر و وابستگی کامل تا وضعیت کنونی از نظر توان علمی، دانش فنی، توانمندی تجهیزاتی،  پژوهش و ساخت داخل، خود باوری، قطع وابستگی و خود اتکایی و ...را تبیین و منتشر کند.
 
وی اظهار کرد: مجموعه کارکنان شرکت همانند دوران دفاع مقدس، بسیجی وار در ارتقای صنعت نفت و اقتصاد کشور در خط مقدم تولید تلاش می کنند. 
 
گلپایگانی افزود: این شرکت از نیروهای انسانی متخصص، مجرب و سختکوش برخوردار است که با تاسی از تفکر و فرهنگ بسیجی، جهادگونه برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام وظیفه و همه مساعی و تلاش مضاعف خود را به کار گرفته اند. 
 
رئیس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به تاریخچه صنعت حفاری در کشور و تاسیس شرکت ملی حفاری ایران به فرمان امام خمینی (ره)، اظهار کرد: با گذشت چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، شاهد پیشرفت های چشمگیری در این صنعت راهبردی هستیم و در حالی که در گذشته توان ساخت یک پیچ و مهره را نداشتیم، امروز چندین هزار قلم قطعات و تجهیزات اساسی این صنعت، بومی سازی شده و تمامی خدمات و فعالیت های تخصصی صنعت حفاری توسط کارکنان مجرب و کارآزموده و جوانان برومند و بسیجی شاغل در این مجموعه بزرگ صنعتی ارایه می شود و در منطقه حرف برای گفتن داریم. 
 
وی  با اشاره به ماهیت کار حفاری و شرایط کارکنان عملیاتی و اقماری، افزود: خانواده های گرانقدر و صبور همکاران نقش بسیار مهمی در موفقیت و تحقق برنامه های سازمان دارند که به جا است از همراهی و زحمات آنان تقدیر و تشکر به عمل آید.   
 
گلپایگانی برنامه ریزی و تنظیم سند تحول بلند مدت صورت گرفته در شرکت را یاد آور و نحوه اصلاح فرآیند خرید، پرداخت ها، تعدیل نرخ اجاره دکل، جذب نیرو، اصلاح ساختار ستاد، خروج دکل های فرسوده و اقلام مازاد و جایگزین کردن تجهیزات روز آمد، انتصاب نیروهای جوان و انقلابی، جوانگرایی ، فساد ستیزی و اصلاح قراردادهای نیروی انسانی را از شمار  محورهای این سند راهبردی برشمرد. 
 
در این مراسم که در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی شرکت با حضور معاونان مدیرعامل، مشاوران، مدیران، روسا و مسئولان ستادی و عملیاتی، فرماندهان و اعضای شورای بسیج حوزه تندگویان و شرکت و جمعی از بسیجیان  سازمان برگزار شد، سرهنگ حسن باقری فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان (وزات نفت – جنوب)  در تشریح وظایف و مسئولیت های این حوزه مطالبی بیان داشت و اظهار کرد: پایگاه مقاومت بسیج شرکت ملی حفاری ایران از پایگاه های شاخص و فعال صنعت نفت می باشد که نقش بسزایی در انجام  وظایف و برنامه های فرهنگی و مسئولیت اجتماعی ایفا کرده است. 
 
فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وزات نفت، شرکت ملی حفاری را یک شرکت انقلابی و پیشرو در صنعت نفت در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و افزود: دشمنان انقلاب اسلامی ایران در تمام دوره های زمانی دست از کارشکنی علیه نظام و انقلاب بر نداشته اند و تمامی توطئه های دشمنان نظام و انقلاب توسط مردم خنثی گردید.
 
سرهنگ حسن باقری، متخصصان شرکت ملی حفاری ایران را انقلابی، ولایت مدار و با بصیرت و توانمند برشمرد و اظهار کرد: شناسایی نخبگان صنعت نفت به ویژه نخبگان و متخصصان شرکت ملی حفاری ایران و استفاده از دانش و ظرفیت های این تلاشگران در اولویت برنامه ها قرار دارد تا بتوانیم با علم و دانش فنی  جوانان و مدیران انقلابی، بحران ها و توطئه های دشمنان را به فرصت تبدیل کنیم.
 
وی در ادامه با قدردانی از خدمات ارزشمند علی سالمی فرمانده سابق پایگاه مقاومت بسیج شرکت ملی حفاری ایران، محمد دانشی را به عنوان فرمانده جدید این پایگاه معرفی و برای او در انجام مطلوب وظایف سازمانی آرزوی موفقیت کرد. 
 
در این مراسم علی سالمی نیز گزارشی از فعالیت های پایگاه از سال 97 تاکنون در بخش های مختلف مرتبط با مسوولیت های بسیج ارائه داد.
 
وی  یادآور شد: جذب و سازماندهی کارکنان و نیروهای متخصص،  اجرای طرح هدی، توجه ویژه به برنامه های فرهنگی، حضور فعال در تحقق مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت، اردو های فرهنگی کارکنان به ویژه مشهد مقدس از جمله همکاری با دستگاه های اجرایی در پیشگیری  
وکاهش تبعات ناشی از حوادث طبیعی همانند سیلاب، شیوع ویروس کرونا، حفاظت از تاسیسات صنعت نفت و... از شمار  فعالیت ها و اقدامات موثری می باشد که به همت بسیجیان عضو این پایگاه محقق شد. 
 
در ادامه محمد دانشی فرمانده جدید پایگاه مقاومت بسیج شرکت درباره اهمیت و ویژگی های شرکت توضیح داد و گفت: کارکنان ملی حفاری با داشتن تفکر بسیجی و روحیه جهادی، با وجود تحریم های ظالمانه، در عمل به نحو مطلوب پاسخگوی برنامه ها و نیازهای صنعت نفت کشور بوده اند. 
 
وی در ادامه،  بسیج را ذخیره راهبردی نظام عنوان و از خدمات بسیجیان شرکت در پیشبرد اهداف سازمانی قدردانی به عمل آورد و با تجلیل از مقام والای شهدا و تاکید بر تداوم راه آنان، افزود: ما وظیفه داریم سربازی وفادار برای انقلاب و کارشناسی خوب برای صنعت نفت باشیم .
 
در پایان این آیین از سوی دکتر گلپایگانی مدیرعامل شرکت و سرهنگ باقری فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان لوح تقدیر به علی سالمی فرمانده سابق پایگاه مقاومت بسیج شرکت اهدا شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید