امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

شهر مسجدسلیمان با گذشت چند ماه از روی کار آمدن شورای ششم همچنان بدون شهردار است و مشخص نیست بلاتکیلفی در شهرداری این شهر تا کی ادامه خواهد داشت.

 

  ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا روز جمعه 28 خرداد سال 1400 در سراسر کشور برگزار شد که عزیزقلی زمانپور، شهباز حیدری، علی زمانپور، محمود جعفری‌شهنی، غضبان حکمت‌نژاد، مهرداد حاجتی‌بیرگانی و محسن پیرعباسی به عنوان اعضای شورای شهر مسجدسلیمان انتخاب شدند.

 

 پس از پایان کار شورای پنجم، در عصر روز پنج‌شنبه 14 مردادماه 1400 همزمان با سراسر کشور آئین تحلیف اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان با حضور فرماندار مسجدسلیمان و اصحاب رسانه در ساختمان جلسات مهمانسرای نفت برگزار شد.

 

 در همان جلسه تحلیف، محمد پاکدل فرماندار وقت مسجدسلیمان موضوع انتخاب شهردار آینده شهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: نخستین کاری که باید سریع توسط شورای این دوره انجام شود تعیین تکلیف شهردار است، لکن چه کسی میخواهد این سمت را به دست بیاورد، خیلی ورود نمی‌کنیم ولی هر چه این موضوع کشدار شود فشار کار و وقت شما بیشتر تلف می‌شود و امکان اینکه وارد حاشیه‌های بیشتری شوید زیاد است، ان‌شاءالله در اولین جلسه شورا باید این اتفاق خوشایند انجام شود.

 

یکی از مشکلاتی که ششمین دوره شورای اسلامی شهر در مسجدسلیمان با آن مواجه بود عدم تائید صلاحیت گزینه‌های انتخاب شده برای سمت شهرداری در این شهر نفت‌خیز بوده است به‌طوری که همه چهار گزینه منتخب آنها نتوانستند از فیلتر استانداری خوزستان رد شوند و بر مسند شهرداری تکیه بزنند.

 

ابراهیم جعفری‌شهنی، امیر عارف کیانی، ابراهیم بهرامی و روح‌الله جلیلی چهار گزینه‌ای هستند که پس از روی کار آمدن شورای ششم برای تکیه زدن بر مسند شهرداری مسجدسلیمان از سوی این شورا به استانداری خوزستان معرفی شدند که هیچ کدام برای این پست احراز صلاحیت نشدند.

 

اما صلاحیت روح‌الله جلیلی که در جلسه روز دوم اسفندماه سال 1400 با رای موافق هر هفت عضو شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان به عنوان شهردار این شهر نفت‌خیز انتخاب شده بود پس از گذشت 54 روز از سوی استانداری خوزستان تایید نشد تا بلاتکیلفی شهرداری در شهر اولین‌ها ادامه داشته باشد.

 

پس از عدم احراز صلاحیت روح‌الله جلیلی از سوی استانداری خوزستان، جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان به منظور رسیدگی به وضعیت شهردار این شهر با حضور اعضا برگزار شد.

 

در این جلسه اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان بر رای خود مبنی بر انتخاب روح‌الله جلیلی به عنوان شهردار اصرار کردند و گزینه جدیدی را برای این پست مهم و حیاتی انتخاب نکردند.

 

بر اساس تبصره 3 ماده 80 قانون شوراها، اصرار شورای شهر مسجدسلیمان بر نظر قبلی خود خلاف قانون نبود و موضوع به هیئت حل اختلاف ذی‌ربط ارجاع شد.

 

اما فرصت پانزده روزه هیات حل اختلاف که مکلف به تصمیم‌گیری بوده در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه به پایان رسیده و تا امروز بیش از ۵۰ روز از آن تاریخ خبری از تائید یا رد نظر شورای شهر مسجدسلیمان نشد.

 

حالا مسجدسلیمان در انتخاب شهردار رتبه آخر را در کشور دارد و نزدیک به یک سالی هست که بدون شهردار اداره می‌شود. باید دید که این گره کور کی از ساختمان شورای شهر مسجدسلیمان باز خواهد شد و چه کسی بر مسند شهرداری این شهر نفتخیز تکیه می‌زند.

منبع: فارس

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید