امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

صلح و سازش بین دو طایفه خوزستانی

 

جلسه صلح و سازش میان یکی از طوایف استان خوزستان و ایل آغاجری که منجر به قتل شده بود، با وساطت بزرگان قوم های مختلف و حوزه علمیه استان خوزستان برگزار و ختم به خیر شد.

 

حوالی دو ماه پیش بود که اختلافی بین این دو قوم منجر به فوت یک نفر شد که با ورود به موقع شخصیت های حوزوی همچون حجت الاسلام والمسلمین موسوی زاده جانشین حوزه علمیه خوزستان، قائله با صلح و سازش دو طرف به پایان رسید.

 

به گزارش ایسنا، این جلسه در ایام مبارک و میمون دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و با حضور بزرگانی از طوایف مختلف و سادات، شخصیت های حوزوی خوزستان، هیأت اعزامی نیروی انتظامی استان، دادگستری خوزستان و دادستانی مرکز استان، مردم ولایتمدار اهواز برگزار شد.

 

در این باره با چند نفر از بزرگان طوایف مختلف به گفت و گو پرداخته شد. نادر فاضلی از بزرگان عشیره مطور با اشاره به اینکه جلسه اصلاح ذات البین در ایام مبارک دهه کرامت برگزار شد، گفت: در یک اتفاق قتلی صورت گرفت که الحمدالله با وساطت بزرگان، روحانیت معزز، شیوخ و خوانین ختم به خیر شد.

 

این بزرگ عشیره مطور با بیان این که روحانیت و حوزه های علمیه نقش بسزایی در اصلاح ذات البین دارند، ادامه داد: حل و فصل این موضوع نشان از تعالیم و آموزه های اسلامی است که روحانیت در حوزه های علمیه نقش بسزایی برعهده دارند و حجت الاسلام والمسلمین موسوی زاده حلقه وصلی بین دو طرف بود و شاهد اصلاح ذات البین و رفع کدورت ها شد.

 

فاضلی با بیان اینکه در اصلاح ذات البین و صلح و سازش، دو طرف راضی هستند و هیچ کدورتی باقی نمی ماند، خاطرنشان کرد: اگر شاهد اجرای آموزه های علمی و دینی در صلح و سازش ها باشیم، قطعا نتیجه  بهتری خواهد شد.

 

همچنین نصرالله خادمی از بزرگان ایل آغاجری اظهار داشت: معمولا در طوایف استان خوزستان آن چیزی که از ابتدای تاریخ استان وجود داشته و همچنان ادامه دارد، مصلح بودن افرادی صالح هست که امروز شاهد حضور حوزه علمیه و روحانیت هستیم.وی با اشاره به قدمت و سابقه حضور بیش از دو هزار سال ایل بزرگ آغاجری در کنار دیگر اقوام استان خوزستان، عنوان کرد: صلح و سازش ها است که می تواند باعث دوستی و رفع کدورت ها شود.

 

در ادامه نیز حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر موسوی زاده، جانشین حوزه علمیه خوزستان با اشاره به ورود به موقع حوزه علمیه خوزستان پیش از تشدید اختلاف ها، گفت: به لطف امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به همت حوزه علمیه استان خوزستان و با وساطت بزرگان عشایر و خوانین دو طرف موضوع قتل ختم به خیر شد و توافق انجام شد.

 

جانشین حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: در این موضوع اگر وساطت بزرگان و همت حوزه علمیه خوزستان نبود، شاهد اتفاقات تلخ بدتری می بودیم اما الحمدلله این صلح و سازش رقم خورد.

 

همچنین در پایان نیز علی مطوری از بزرگان طایفه مطوری و عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: بر اثر یک نزاع ناخواسته قتلی صورت می گیرد که در راستای اصلاح ذات البین دو جلسه بین دو طایفه و ایل برگزار می شود که عدم تحقق آن می توانست مقدمه ای برای قتل های دیگر باشد.

 

وی با بیان اینکه نقش حوزه علمیه و حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی زاده جانشین حوزه علمیه خوزستان بسیار مؤثر و مشهود بود، خاطرنشان کرد: طلاب، فضلا و اساتید حوزه های علمیه خوزستان نقش سازنده ای در حل و فصل ها دارند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید