امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

از آتش‌نشانان امدادگر حادثه‌ ساختمان متروپل آبادان- که همراه با دیگر نیروهای دستگاه ها در کمک رسانی به خانواده های حادثه دیدگان از هیچ کوششی در طول شبانه روز دریغ نکردند- در آیینی در اهواز قدردانی شد.

به گزارش حبیب خبر، کمیته پیشکسوتان ورزش همگاني خوزستان با مشارکت پویش مردم نهاد "چهارشنبه ها با کارون" در یک حرکت پسنديده  راهی سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني کلان‌شهر اهواز شدند تا در آیینی از ابراهیم قنبری رییس ورزشی و ارزشي سازمان‌ آتش نشاني و همکاران دلیرش به پاس ۱۳ شبانه روز تلاش بی وقفه و ایثار و از خود گذشتگی در امداد رساني به حادثه‌ غمبار ساختمان‌ متروپل آبادان قدردانی کنند.

 در اين آیین- که نمایندگان ورزشی و اجتماعی و تنی چند از مدیران دستگاه ها حضور داشتند- بعداز قرایت آیاتی از کلام آلله مجید و نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی و اعلام برنامه توسط استاد سعيد سعودی مجري توانای خوزستان، چند تن از حاضران در زمینه حادثه ساختمان متروپل آبادان و اهداف معنوی این حضور، سخن گفتند.

در ادامه رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در سخناني ضمن تشکر از حضور دلگرم کننده اعضای کميته پیشکسوتان ورزش همگاني خوزستان و پویش مردم نهاد چهارشنبه ها باکارون، گزارشی از چگونگی امداد رسانی حادثه‌ تأسف بار ساختمان متروپل آبادان را بیان کرد و افزود: هر فردی با هدف بهتر برای زندگی راحت و ایجاد آينده ای ايده آل شغل خود را انتخاب می‌کند؛ اما در کار ما آتش‌نشانان، نجات جان مردم از حوادث است و این در اولین بند آیین نامه و سوگند نامه کاری بهترين و ایده آل ترین هدف ما است.

ابراهیم قنبری افزود: حادثه‌ ساختمان‌ متروپل آبادان ضمن آن که بسيار تأسف بار بود اما فضای بعد از رقم خوردن این حادثه‌ تبدیل به ويترين تمام نمای مرام و معرفت و ایثار و ارزش‌های والاي انسانيت شد و فقط تاريخ درمورد چگونگي این حماسه و همکاری و همدلی مردم آبادان براي نجات‌ احتمالي یا بیرون آوردن اجساد افرادی که زیر آوار صدها تن بتن و میله گرد و آهن پاره ها اسیر شده بودند قضاوت خواهد کرد.

 رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: بنده به عنوان يک  شاهد میدانی اعلام می کنم: این مردم بی نظیرترین مردم دنيا هستند زیرا با چشم خود دیدم که چگونه‌ مردي که سه‌ عزيز خود را در این حادثه از دست داده بود و هیچ امیدی به زنده‌ بودن عزیزانش نداشت از بامدادان تا شامگاهان ضمن فعالیت همراه امدادگران برای همکاران ام هم آب سرد و غذا تهيه می‌کرد و این اوج فداکاری و ایثار مردم داغدیده آبادان را نشان می داد.

قنبري خطاب به حاضران گفت: بهترین مردم قدرشناس دنيا را داریم و بنده و همکاران ام به عنوان‌ آتش نشان هميشه آماده به جانفشانی، افتخار می‌کنیم خوزستانی و ایرانی هستیم.

 او حضور اعضای کميته پیشکسوتان ورزش همگاني خوزستان و پویش مردم‌نهاد چهارشنبه ها باکارون را براي خود و همکاران اش ارزشمند برشمرد و گفت: از اینکه تلاش‌ و حضور ما در حادثه متروپل این‌چنین مورد توجه و قبول مردم قرار گرفت بسیارخوش حال و خدا را شاکر هستيم.

در پایان این آیین نمايندگان اعزامی کمیته پیشکسوتان ورزش همگاني و پویش مردم‌نهاد چهارشنبه ها با کارون به صورت جداگانه‌ با اهدای لوح سپاس و تندیس به همراه یک جلد کتاب‌ از میدان تا میدان- که به معرفی ۵۶۵ شهید ورزشکارخوزستان پرداخته است- از تلاش و ایثار سیزده شبانه روز ابراهيم قنبري رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز و همکاران اش قدردانی کردند.

سید مهدي ابوس

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید