امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

ريیس تأمین اجتماعی شعبه سوسنگرد از تحت پوشش قرار داشتن 2100 نفر مستمری بگیر اصلی خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري- تحليلي حبيب خبر، "علی فخیمی" در سومین نشست آموزشی ارتقاي سطح سواد سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی- كه با حضور کارشناسان واحدهای بیمه ای و درمانی، مسوولان محلی و جمعي از بازنشستگان و مستمری بگیران در محل تالار اجتماعات سفینه سوسنگرد برگزار شد- گفت: خوش بختانه سازمان تأمین اجتماعی در تحقق خط مشی ها و راهبردهای کلان خود به لحاظ ارتقاي سطح سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران ترتیبی اتخاذ كرده تا دوره های آموزشی با حضور تیم پزشکی متخصص در حوزه طب سالمندی مطالب آموزنده و مفیدی ارايه كنند.

او، بازنشستگان را گنجینه های خرد و تجربه دانست و افزود: وظیفه داريم به بهترین شکل، خدمات بیمه ای و درمانی را به این قشر عزیز از جامعه تقدیم کنیم.

همچنین حسن توحیدی ريیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران سوسنگرد با تأکید بر بهبود و افزایش سطح تعاملات و مشارکت میان بازنشستگان، کانون های بازنشستگی و مجموعه سازمان تأمین اجتماعی، ترویج فرهنگ آموزش ارتقاي سطح سواد سلامت ویژه سالمندان تحت پوشش تأمین اجتماعی را مفید ارزیابی کرد و گفت: سوسنگرد نیازمند توسعه و تجهیز واحد درمانی تأمین اجتماعی در این شهرستان است و امیدواریم بتوان نسبت به ارتقاي آن به دی کلینیک اقدام كرد.

در ادامه سید گاطع موسوی ريیس شورای اسلامی سوسنگرد با تقدیر از اقدامات فرهنگی و اجتماعی تأمین اجتماعی بر تداوم تشكيل جلسات آموزشی در حوزه سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران تاکید كرد و افزود: شورای اسلامی شهرستان به سهم خود اختصاص زمین در محلی مناسب را برای ساخت دفتر کانون بازنشستگان و مستمری بگیران در دستور کار قرار مي دهد تا بتوانیم گامی برای خدمت به عزیزان بازنشسته برداريم.

همچنین ريیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) اهواز- که دارای مدرک MPH طب سالمندی است- به عنوان مدرس این دوره آموزشی در سخناني پیرشدن جمعیت را به دلیل افزایش طول عمر انسان ها و کاهش زاد و ولد برشمرد و گفت: ورزش یکی از مهم ترین عواملی است که بر سلامت روحی، روانی و جسمی سالمندان اثرگذار است. همه سالمندان می توانند فعالیت بدنی داشته باشند.

دکتر محمد آرزومند با تشویق سالمندان به ورزش توصیه کرد: در صورت داشتن بیماری قلبی و آرتروز شدید باید قبل از آن با پزشک متخصص مشاوره كنند تا میزان فعالیت را برای فرد سالمند مشخص كند.

او گفت: بي توجهي به جمعيت سالخوردگی، پیامدهای منفی بسیاری در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و سلامت جامعه به بار مي آورد.

در حاشیه این نشست، تیم درمانی مستقر در محل برگزاری این دوره آموزشی، معاینات مربوط به تست هاي قند و فشار خون شرکت کنندگان را انجام دادند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید