سردار شاهوارپور:

آزادسازی خرمشهر مهم‌ترین عملیات دوران دفاع مقدس بود

عملیات آزادسازی خرمشهر مهم‌ترین عملیات دوران دفاع مقدس بود

 فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان، آزادسازی خرمشهر را مهم‌ترین عملیات دوران دفاع مقدس دانست و گفت: باید به عملیات فتح خرمشهر افتخار کنیم. یکی از شادی‌های کم‌نظیر دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فتح خرمشهر بود.

 

 سردار حسن شاهوارپور امروز ۳۱ اردی بهشت‌ماه در حاشیه تجلیل از پیشکسوتان به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد روز مقاومت مردم دزفول، اظهارکرد: عملیات آزادسازی خرمشهر مهم ترین عملیات هشت سال دفاع مقدس بود که خدا را شکر با همت رزمندگان اسلام، شهر خرمشهر به دامان ایران اسلامی برگشت.

 

 به گزارش حبیب خبر از ایسنا، وی افزود: در چهلمین سال این عملیات هستیم و باید به آن عملیات و پیروزی بزرگ افتخار کنیم. عملیات ۲۳ روز متوالی انجام شد تا منجر به فتح خرمشهر شد و بیش از ۵ هزار کیلومتر از خاک ایران اسلامی آزاد شد.

 هویزه، پادگان حمید و اهواز نیز از تیرس دشمن خارج شد و غرب کارون نیز آزاد شد. در واقع رزمندگان اسلام یک عملیات بی نظیر را در این مقطع تاریخی در کشور انجام دادند.

 

فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان گفت: در این عملیات شماری از عزیزان به شهادت رسیدند و عده ای جانباز شدند و جمعی از رزمندگان در قید حیات هستند که امروز افتخار داریم که از شماری از این عزیزان تجلیل کنیم.

 

وی عنوان کرد: یکی از شادی‌های کم‌نظیر دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حادثه فتح خرمشهر بود که همواره آن افتخار آفرینی‌ها، شجاعت‌ها و ایثارگری‌ها باید یادآوری شوند.

ملت ما می‌دانند که در آن عملیات، رزمندگان اسلام ۱۹ هزار رزمنده عراقی را تسلیم کردند که آمار کمی نیست، در حالی که آن‌ها شهر را دریایی از مین کرده بودند.

در آن زمان، رزمندگام اسلام با اقتدار توانستند این فتح را بیافرینند و نسل امروز باید بداند هویت ما مجاهدت‌هایی است که رزمندگان ما در این عملیات افتخارآفرینی کردند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید