امروز:
پنجشنبه - 30 فروردين - 1403
ساعت :

 
 مدیرکل هواشناسی خوزستان از کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در سطح استان به دلیل ورود توده گرد و خاک خبر داد.

 

به گزارش حبیب خبر، محمد سبزه‌زاری به ایسنا اظهار کرد: تا اواخر هفته وزش بادها به ویژه در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی متوسط گاهی شدید خواهد بود و احتمال وقوع گرد و خاک محلی در این مناطق وجود دارد.

 

وی افزود: ورود توده گرد و خاک از کشور عراق از اواسط وقت امروز به خوزستان سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در اغلب نقاط استان خواهد شد و انتظار می‌رود این وضعیت تا اوایل روز چهارشنبه ادامه داشته باشد.

 

سبزه‌زاری افزود: فردا روند کاهش ۲ تا ۴ درجه‌ای دما در اغلب نقاط خوزستان وجود دارد.

از اواخر وقت امروز تا پایان هفته شمال خلیج فارس مواج است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته شوش با ۴۴.۵ و ایذه با ۱۵.۱ درجه سانتی گراد به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند.

در این مدت تغییرات دمای اهواز بین ۴۲.۴ و ۲۳.۴ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

 

*****

ریزگرد در حمیدیه به ۶۷ برابر حد مجاز رسید

ریزگرد در حمیدیه به ۶۷ برابر حدمجاز رسید

 

گرد و غباری که از ساعاتی پیش، خوزستان را فراگرفته، شدت یافته و در ۱۰ شهرستان به بیش از ۲۰ برابر حدمجاز رسیده که بیشترین آن در شهرستان حمیدیه با ۶۷ برابر حدمجاز اعلام شده است.

 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، توده گرد و غبار با منشاء کانون‌های کشور عراق از ساعاتی پیش وارد خوزستان شده و به تدریج در حال افزایش است.

 

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان میزان غلظت این گرد و غبار را در ساعت ۲۰ امروز، در شهرستان حمیدیه ۱۰ هزار میکروگرم برمترمکعب (۶۷ برابر حد مجاز) اعلام کرده که حداکثر توان اندازه گیری ایستگاه‌های سنجش هواست.

 

همچنین میزان غلظت این پدیده در همین زمان در شهرستان‌های اهواز هفت هزار و ۲۸۴، آبادان پنج هزار و ۴۴۳، اندیمشک چهار هزار و ۳۲۴، بندر امام یک هزار و ۳۱، بهبهان ۱۸۳، دشت آزادگان چهار هزار و ۵۰۱، شادگان ۶ هزار و ۹۰۸، شوش سه هزار و ۱۸۰، شوشتر پنج هزار و ۱۸۶، گتوند دو هزار و ۷۷۹، ماهشهر ۶۰۸، ایذه ۱۷۵، مسجدسلیمان ۴۳۲ و هندیجان ۱۵۴ میکروگرم برمترمکعب است.

 

میزان غلظت گرد و غبار در دزفول نیز در ساعت ۱۹ امروز، ۶ هزار و ۵۰۷ میکروگرم برمترمکعب گزارش شده بود.

 

حدمجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

 

اداره کل هواشناسی خوزستان و اداره کل مدیریت بحران استانداری، امروز با صدور اطلاعیه‌های سطح نارنجی، نسبت وقوع گرد و خاک با منشاء کشور عراق، ابتدا بر مناطق نیمه غربی، سپس مرکزی و سایر نقاط استان هشدار دادند.

 

بر اساس این اطلاعیه، پیش بینی شده است که پدیده گرد و خاک تا اوایل وقت چهارشنبه ادامه داشته و باعث کاهش دید افقی و کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گرد و خاک بشود.

 

توصیه شده است که بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان از تردد غیر ضروری خودداری کنند.

 

پدیده گرد و غبار با منشاء کانون‌های عراق، در روز ۱۲ اردی بهشت و ادارات و مراکز آموزشی خوزستان را به تعطیلی کشاند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید