امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

رییس نظام صنفی و دبیر خانه کشاورزی هندیجان بابت تب بی آبی که دامان رودخانه زهره و کشاورزی هندیجان را فرا گرفته هشدار داد.

"فتح اله الهیاری" درگفت گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری- تحلیلی حبیب نیوز،  درباره وضعیت رودخانه زهره هندیجان اظهارکرد: رودخانه زهره خشک شده و علت خشکی و کم آبی آن سومدیریت در تهیه و توزیع ناعادلانه آب در رودخانه است.

الهیاری افزود: برداشت های بی رویه و غیرقانونی در بالا دست رودخانه زهره در بخش زیدون و کانال شهید رجایی و شبکه های آبیاری و زه کشی موجب شده که رودخانه زهره در تب بی آبی بسوزد و بی شک کشاورزی هندیجان رو به نابودی خواهد رفت.

او با اشاره به وضعیت اسفبار رودخانه روبه روی  روستاهای چم تنگ -کره پا- چم کلگه که کاملا خشک شده است- گفت: کشاورزان ضمن انتقاد از مسوولان استانی و شهری که به فکر رودخانه نیستند می گویند: مثل سال های قبل نشود که ممکن است کشاورزان زمین های کشاورزی و خانه های خود را رها کنند و به شهرهای همجوار سکونت کنند؛ چرا که این موضوع را درسال های گذشته مشاهده کردیم.

رییس نظام صنفی و دبیرخانه کشاورزی هندیجان  با انتقاد و هشدار به مدیرکشاورزی هندیجان و همچنین مدیرعامل شبکه های رودخانه زهره و جراحی گفت: اگر آبی در رودخانه تا۲۴ ساعت آینده رهاسازی نشود به فکرصندلی های رنگین خود باشید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید