امروز:
سه شنبه - 4 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مباحث دانش بنیان را شاه كلید رفع مشكل های صنعت نفت و كشور برشمرد.

به گزارش حبیب خبر از پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، علیرضا دانشی در آیین امضا تفاهم نامه ارایه پیشنهاد فنی/ مالی درباره استفاده از پوشش‌های پلیمری خاص با شرکت توسعه پترو ایران، اظهار کرد: مباحث دانش بنیان شاه کلید و بهترین موضوعی است که می تواند در رفع مشکلات صنعت نفت و کشور مفید واقع شود.

وی با تاکید بر اینکه روزآمد کردن فعالیت ها از لحاظ علمی می تواند باعث بروز جهش در صنعت نفت شود، اظهار کرد: تفاهم نامه استفاده از پوشش های پلیمری که با شرکت توسعه پترو ایران امضا شد، بهره وری و راهبری تاسیسات را به شدت تحت تاثیر قرار  داده و با به حداقل رساندن خوردگی، عمر تاسیسات را افزایش می دهد.

 مهندس دانشی افزود : استفاده از آخرین فن آوری ها، حمایت از متخصصان داخلی و تجاری سازی دستاوردها افزون بر استفاده کاربردی و عملیاتی محصولات، از رویکردهای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است. 

مدیر عامل شرکت توسعه پترو ایران نیز در ادامه ضمن ابراز خرسندی از امضای تفاهمنامه همکاری با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان بزرگ ترین شرکت تولید کننده نفت خام، اظهار کرد: امضای این تفاهمنامه کار ارزشمندی است و اثر ماندگاری در صنعت نفت خواهد داشت.

سپهر سپهری ضمن ابراز حمایت از شرکت های دانش بنیان اعلام کرد: قطعا بدون حمایت کارفرما و‌ پذیرش اندکی ریسک در مقامات تصمیم گیر این کار به نتیجه نمی رسید.

وی  با اشاره به کاربردهای متنوع پوشش های پلیمری گفت: این پوشش ها ضمن جلوگیری از خوردگی باعث ماندگاری تاسیسات و استحکام سازه های فلزی می شوند و در صنایع مختلف کاربرد دارد.

گفتنی است: آیین امضا این تفاهم نامه با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و  مدیر شرکت توسعه پترو ایران در روز یکشنبه (۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) در محل غرفه شرکت توسعه پترو ایران در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد.

 

*****

 دانشی در آیین امضای تفاهم نامه با پارک علم و فناوری خوزستان اعلام کرد:
 
لزوم ترسیم یك منظومه علمی در حوزه صنعت نفت برای آیندگان
 

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در آیین امضای تفاهم نامه با پارک علم و فناوری خوزستان در سومین روز نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: یک منظومه علمی در حوزه صنعت نفت را  برای آیندگان ترسیم خواهیم کرد که انجام این کار مستلزم همکاری و تعامل مستمر با مراکز علمی است.

به گزارش حبیب خبر، علیرضا دانشی افزود: این تفاهم نامه یکی از مهمترین تفاهم نامه های امضا شده در نمایشگاه بیست و ششم است چراکه در ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال نقشی تاثیر گذار دارد.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان نیز انعقاد این تفاهم نامه را در تحقق شعار سال ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: برای دستیابی به  ارزش افزوده گام های خوبی بر خواهیم داشت  و آینده خوبی را برای خوزستان رقم خواهیم زد.

 ایجاد بستر انتقال ایده و پیشنهادها و تقویت و توسعه مشارکت و همکاری های علمی پژوهشی و فناوری فی مابین در اجرای طرح های پژوهشی، مطالعاتی، کاربردی، مشاوره ای و آموزشی در حوزه های مرتبط با نیازهای شرکت، موضوع این تفاهم نامه است.

تحقق شعار سال و توسعه شرکت های دانش بنیان نفتی، مشارکت در تبادل دانش و تجربیات بخش تحقیق و اجرا، ایجاد بستر انتقال ایده و پیشنهادات نخبگان، شناسایی ظرفیت ها و مزایای رقابتی، دسترسی و بکارگیری دانش فنی روزآمد در حوزه نفت، کمک به افزایش ثروت از طریق توسعه اقتصادی متکی بر فناوری، حمایت از ایجاد و توسعه واحدهای فناور و کمک به تربیت نیروی انسانی متخصص را می توان از اهم اهداف این تفاهم نامه برشمرد.

 

گفتنی است: آیین امضا این تفاهم نامه با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و رئیس پارک علم و فناوری خوزستان در روز یکشنبه (25 اردیبهشت ماه 1401) در محل غرفه شرکت ملی نفت برگزار شد.

*****

با هدف بهره‌گیری از توانمندی‌های فنی تخصصی انجام شد
 
امضای موافقت‌نامه همكاری میان مناطق نفتخیز جنوب و نفت و گاز اروندان
 

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب یک موافقت‌نامه همکاری دو ساله در بخش های فنی، عملیاتی و تخصصی را با شرکت نفت و گاز اروندان در دومین روز نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امضا کرد.

به گزارش حبیب خبر از پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین آلات فرآیندی، خدمات فنی سرچاهی و درون چاهی، خدمات حفاری و بهره جویی از دکل های تعمیراتی، خدمات آزمایشگاهی، مطالعات زمین شناسی و مخزنی، خدمات بازرسی فنی و حفاظت از خوردگی فلزات، مطالعات مهندسی و طراحی تاسیسات، خدمات آموزشی و خدمات مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات و همکاری های تحقیقاتی، خدمات رفاهی، فرهنگی و پشتیبانی از اهم موضوع های این موفقت نامه به شمار می آیند.

 دو شرکت به توافق رسیدند: مبلغ خدمات انجام شده بر اساس نرخ های مصوب هیات مدیره دو شرکت محاسبه و توسط دریافت کننده خدمات پرداخت شود.

*****

با انعقاد قراردادی به ارزش بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال؛
 
مناطق نفتخیز جنوب ۱۸ هزار تُن پودر باریت را از تولیدكننده داخلی تأمین می‌كند
 

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با انعقاد قراردادی به ارزش ۴۵۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، ۱۸ هزار تُن پودر باریت را از تولیدکننده پودرهای میکرونیزه معدنی تأمین می ­کند.

به گزارش حبیب خبر از پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، مراسم امضا این تفاهم نامه با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مدیر تدارکات و امور کالای این شرکت و مدیرعامل شرکت تولیدی هرمز پودر در محل غرفه شرکت ملی نفت برگزار شد.

گفتی است: پودر باریت به عنوان ماده ای برای افزایش وزن در گل حفاری و سیالات در صنایع اکتشاف نفت و گاز است.

این ماده را بصورت پودر به گل حفاری اضافه می کنند تا دانسیته گل روی مته حفاری را افزایش دهد و درنتیجه مانع از فوران چاه شود.

بیست و ششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی  با شعار «نفت دانش بنیان، تولید ایرانی، صادرات جهانی» در روزهای ۲۳ تا ۲۶ اردی بهشت ماه از ساعت ۹ تا ۱۶ در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید