امروز:
جمعه - 10 فروردين - 1403
ساعت :

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اهتمام جدی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به مسئولیت اجتماعی گفت: در دوره فعلی هیچ پروژ‌ه‌ای را بدون داشتن پیوست مسوولیت اجتماعی امضا نخواهد شد. در حقیقت اهمیت توجه به نیازهای مردم باید به صورت فرهنگ جا بیفتد.

به گزارش حبیب خبر از پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، در این جلسه مهندس علیرضا دانشی- که به‌ عنوان میهمان پنجاهمین جلسه شورای شهر اهواز حضور داشت- اظهار کرد: مناطق نفتخیز جنوب با تمام توان و مقدورات خود، تمام قد در خدمت شهرداری و شورای شهر برای توسعه هرچه بهتر شهر اهواز خواهد بود.

وی افزود: هرکاری را که بتوانیم برای مردم شهر انجام دهیم یک توفیق تلقی می کنیم و انتظار داریم سایر مجموعه ‌ها و سازمان ها نیز پای کار بیایند و توجه به نیازهای مردم و اهمیت دادن به آن ها به صورت یک فرهنگ جا بیفتد.

وی با اشاره به گستردگی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و میادین و مخازن متعدد آن گفت: میدان اهواز بخش بزرگی از این شهر را دربر می‌گیرد و در گذشته به علت تعامل ناکافی، ساخت و سازها و پیشروی هایی در کنار چاه های نفت ایجاد شده که اکنون چالش‌ها و مشکلات متعددی برای عملیات فنی ایجاد کرده است.

دانشی گفت: بیش از ۸۰ درصد از گازهای همراه نفت جمع آوری شده است و در دولت سیزدهم این تلاش مضاعف شده تا مابقی آن نیز به‌سرعت جمع آوری شود تا میزان آلایندگی به حداقل ممکن برسد.

وی به مسوولیت های اجتماعی در صنعت نفت نیز اشاره کرد و گفت: ما باید در سیاست‌ گذاری حوزه کاری خود باید به یک وحدت رویه و انسجام دست پیدا کنیم. ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه نفت به خوزستان اختصاص یافته که پیگیری و تامین مالی آن برعهده صنعت نفت است و جذب و اجرای آن برعهده سایر دستگاه هاست که باید تلاش کنند تا این اعتبارات با برنامه‌ریزی اصولی به درستی، جذب و هزینه شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ادامه داد: در دوره فعلی هیچ پروژه‌ای در صنعت نفت بدون داشتن پیوست مسوولیت اجتماعی امضا نمی‌ شود و در تمامی آنها باید توجه به جوامع پیرامونی دیده شود.

وی افزود: صنعت نفت همواره در حوزه‌ های مختلف مسوولیت اجتماعی پای کار بوده که از جمله می توان به کمک به مهار سیل و آبگرفتی، کاشت نهال ‌های مثمر در سطح شهر اهواز و حومه آن، اقدامات متعدد برای جلوگیری از شیوع اپیدمی کرونا، کمک به کاهش تنش آبی در غیزانیه، جمع‌آوری گازهای همراه، اقدامات متعدد برای زیباسازی شهر اهواز و ... اشاره کرد

 

*مطالبات شهرداری را پرداخت می کنیم

او درباره مطالبات شهرداری هم گفت: ما مقید و مصّر هستیم آنچه وظیفه داریم در ارتباط با پرداخت مطالبات را انجام دهیم و انتظار داریم که این پرداخت‌ها در حوزه زیرساخت های شهری هزینه شود.

دانشی افزود: نفت و شهرداری همواره باید در تعامل باشند تا بتوانند برای حرکت به سمت جلو و توسعه شهری اقدامات موثرتری انجام دهند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در پایان گفت: از ایجاد کارگروه‌ های فکری دوطرفه برای پیگیری امور مربوط به شهر اهواز استقبال می کنیم و از مدیران و مسوولان شهرداری و شورای شهر انتظار داریم از نزدیک سختی و صعوبت کار در صنعت نفت را مشاهده کنند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید