امروز:
سه شنبه - 4 ارديبهشت - 1403
ساعت :

معلمان نباید دغدغه معیشت داشته باشند

استاندار خوزستان گفت: وظیفه معلمان، بسیار خطیر و مهم است پس معلمان باید مورد حمایت ویژه قرار گیرند؛ معلمی که تربیت و پرورش نسل‌های آینده را بر عهده دارد نباید دغدغه معیشت داشته باشد.

حبیب خبر: به گمانم این موضوع را نه تنها وزیر آموزش و پرورش که کل وزیران دولت جناب آقای رییسی نمی دانند یا می دانند و دست شان خالی است یا این که زیاد در اولویت شان نیست و بیشتر به آموزش می پردازند تا آموزش دهند. اگرچه این روزها در تب و تاب اجرایی کردن طرح رتبه بندی معلمان هستند تا لااقل بتوانند غبار خاطر مکدر جناب استاندار را در این باره بزدایند.

صادق خلیلیان در آیین گرامیداشت جلوه‌های ویژه معلمی خوزستان که روز (۱۷ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، با گرامیداشت هفته معلم، اظهار کرد: "توسعه همه جانبه یک کشور همواره ابعاد مختلف و پیچیده فرهنگی و اجتماعی و سیاسی در هم تنیده‌ای دارد و..."

حبیب خبر: شاید هم به همین خاطر بوده که از بس توسعه همه جانبه کشور پیچیده و در هم تنیده شده است که نتوانسته ایم گرایش ها یا ابعاد مختلف را از هم جدا کنیم و یک کاری دست شان بدهیم؛ لذا هر دولتی آمد آن را به امان خدا رها کرد؛ شاید خود به خود این کلاف های سردرگم جدا شدند!

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در توسعه، بعد فرهنگی به معنای عام آن در مدل‌های توسعه اضافه شده است و طبیعتا ما نیز باید این مسائل را دنبال کنیم. در ارزیابی شاخص‌های توسعه، بحث آموزش در شاخص توسعه انسانی لحاظ می‌شود. البته بعدها شاخص عدالت نیز اضافه شد به این معنا که آموزش باید همراه با عدالت باشد و اگر قرار است یک کشور توسعه پیدا کند باید این شاخص‌ها رشد کنند.

حبیب خبر: باور کنید با این که در سال ۶۲-۶۳ در روستای سیدشریف نرسیده به شهر"ویس" از توابع شهرستان باوی معلم بودم و چهار دهه است کار فرهنگی و ادبی و چند نقطه می کنم چندبار این پاراگراف را خواندم اما سر در نیاوردم؛ به گمانم مثل کتاب "لبه تیغ" سامرست موآم که ده بار خواندم و در کل چیز زیادی از آن دستگیرم نشد اما بار یازدهم دو ریالی ام افتاد؛ باید این پاراگراف را هم ده بیست باری بخوانم!

شاید هم پیری فهم ما را تاریک کرده باشد!!

استاندار خوزستان گفت: بنابراین سرمایه انسانی و آموزش به عنوان شاخص‌های توسعه مطرح هستند و وظیفه اساسی هر کشور، پرداختن به این دو مقوله اساسی است و باید عناصر اجراکننده آن را حمایت کند.

حبیب خبر: صددرصد مسوولان کشورمان از جمله آموزش و پرورش با خواندن رهنمود شما به این دو موضوع خواهند پرداخت و آن را اجرایی می کنند شما اصلن نگران نباشید. لطفن از دولت روحانی انتقاد بفرمایید مدتی است در این باره کم کاری شده است.

خلیلیان تاکید کرد: پس از انقلاب با اقدامات مهم از جمله توجه به آموزش توانستیم رتبه ایران را از جایگاه پایین به رتبه کشورهای با توسعه بالا برسانیم.

حبیب خبر: به گمانم مسوولان خیلی خدمتگزار در چهار دهه گذشته از بس به آموزش توجه کردند یادشان رفت که به معلمان هم نیم نگاهی بکنند تا دغدغه ای نداشته باشند و شما را هم نگران نکنند!

استاندار خوزستان تاکید کرد: هر چه در زمینه آموزش سرمایه‌گذاری کنیم در حقیقت سرمایه‌گذاری در حوزه رشد و توسعه کشور و ارتقای جایگاه آن انجام شده است.

حبیب خبر: به نظر نگارنده وقتی رتبه آموزش ما هم ردیف و حتا بالاتر از کشورهای با توسعه بالای آموزش است، دیگر نیازی به سرمایه گذاری در کشور خودمان نباشد؛ ببینیم کدام کشور در دنیا سطح آموزش شان پایین است برویم به آن ها برسیم و دغدغه معلم های شان را هم برطرف کنیم.

وی ضمن تاکید بر حمایت از معلمان گفت: معلمان در بخش‌های مختلف مسایل و مشکلاتی دارند. بنده وظیفه خود می‌دانم که مسوولیت خود را در پشتیبانی از معلمان عزیز دنبال کنم.

حبیب خبر: بنده هم از وظیفه جناب عالی در پشتیبانی از معلمان تشکر می کنم و کلن امیدوارم دیگر نیازی به حلوا حلوا گفتن برای شیرین شدن دهان امثال معلمان، کارمندان، کارگران، بازنشستگان و بیکاران نباشد. ان شاالله.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید