امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

سومین جلسه شورای اطلاع رسانی دولت در استان خوزستان برگزار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در استان از تشکیل کمیته ویژه و تخصصی با حضور اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات خوزستان و خبرنگاران در ستاد انتخابات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی حبیب نیوز، "محمد جوروند" در سومین جلسه شورای اطلاع رسانی دولت در خوزستان- که با حضور اعضای شورا در محل استانداری خوزستان برگزار شد- گفت: در اجرای سیاست های کلان دولت مبنی بر اطلاع رسانی شفاف و به موقع به افکار عمومی در مورد طرح ها، برنامه ها و فعالیت های عمرانی، اقتصادی، ساماندهی وضعیت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استان و ارتقای روند پاسخ گویی دستگاه ها، شورای اطلاع رسانی استان ها تشکیل شده است.

او افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به عنوان دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در استان در این زمینه وظیفه رصد روند های خبری استان و ارایه گزارش عملکرد و تشکیل به موقع جلسات شورا با هماهنگی ریاست شورا در مواقع بحرانی و غیر بحرانی را دارد.

او با اشاره به مصوبات جلسه قبلی شورا در صدور احکام اعضای شورای اطلاع رسانی گفت: احکام اعضای شورا باید از سوی استاندار ابلاغ شود. این احکام در حال حاضر آماده است تا بعد از تایید و امضای استاندار به اعضای شورا ابلاغ شود.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در استان اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در نظر دارد نشستی را به منظور بیان اهمیت شورا و همچنین اعلام موجودیت این شورا در سطح استان با حضور مدیران روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان و اصحاب رسانه و اعضای شورا در استانداری خوزستان برگزار کند تا خبرها و اطلاعات و فعالیت های مثبت و خوب خود را در سطح استان به این شورا اعلام کنند.

جوروند ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی، ضروری است یک کمیته ویژه و تخصصی با حضور اعضای خانه مطبوعات استان و خبرنگاران تشکیل شود تا در یک فضای روشن و مثبت در استان زمینه را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات و شور و نشاط انتخاباتی فراهم کند.  

او بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با برگزاری فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری در سطح استان و با ایجاد فضای نشاط و شادی در جامعه، در تقویت روحیه امید در مردم تلاش می کند. 

 

* قرارگاه سایبری در کنار مجموعه فضای مجازی استان تشکیل شود

در ادامه جانشین و قایم مقام معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با تقدیر از دبیر شورا برای تشکیل جلسات شورای اطلاع رسانی گفت: هدف اصلی تشکیل شورای اطلاع رسانی دولت در استان ها انتقال اخبار و فعالیت های خوب و موثر دولت و دستگاه های اجرایی در خدمت رسانی بهتر به مردم است.

حبیب الله فضل الله پور افزود: برای صیانت از بهداشت روانی آحاد جامعه و حفظ آن باید تلاش کنیم تا روحیه نشاط و امید در مردم پایدار باشد و قطعاً نیز دولت در انجام و خدمت رسانی به مردم از هیچ کمکی دریغ نمی کند.

او یادآور شد: با توجه به اینکه شورا کار خود را آغار کرده لذا نیاز است هر چه سریع تر کمیته های تخصصی و کارگروه های مختلف آن هم تشکیل شود تا بتوانیم از ظرفیت های همه دستگاه های اجرایی و همچنین اصحاب رسانه استان در انعکاس اخبار و رویداد های مختلف اقتصادی، اجتماعی، اشتغال، بازار کسب و کار و موارد دیگر استفاده کنیم.

فضل الله پور گفت: به منظور مقابله با فضای سایبری معاندان نظام و انقلاب، پیشنهاد می شود یک قرارگاه سایبری در کنار مجموعه فضای مجازی استان تشکیل شود تا بتوانیم از آن فضا هم حداکثر استفاده را ببریم .

جانشین و قائم مقام معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان اضافه کرد: با توجه به سیاست شورای اطلاع رسانی در جلوگیری از پراکنده گویی ها در بیان اخبار و اطلاعات مورد نیازمردم، ضروری است هرگونه مصاحبه و جهت گیری انتخاباتی یا حوزه های دیگر باید از سوی ریاست شورا به عنوان شورای اطلاع رسانی دولت به استحضار عموم رسانده شود؛ زیرا رسانه های معاند نظام و انقلاب در صدد هستند تا اخبار منتشر شده در فضای داخلی کشور را به صورت وارونه جلوه دهند تا موجب تضعیف دولت را فراهم کنند. به همین منظور برای جلوگیری از پخش شایعات و درج خبرهایی که موجب سردرگمی اذعان عمومی می شود، اخبار از سوی این شورا اطلاع رسانی شود.

در ادامه جلسه هر کدام از اعضای شورا درباره برنامه های شورای اطلاع رسانی سخن گفتند.

 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید