امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

ندادن صدور مجوز صیادی از سال ۸۲ به بعد در خوزستان باعث کاهش بهره‌برداری از ذخایر دریایی نشده و شناور‌های بی‌هویت همچنان در آب‌های این استان جولان می‌دهند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، رییس اتحادیه صیادی خوزستان با بیان اینکه در این استان حدود ۱۱۰۰ شناور مجاز وجود دارند، گفت: حدود ۲۶۰۰ قایق بی‌هویت هم اقدام به صید در آب‌های این استان می‌کنند.

غلامرضا دهقانی ادامه داد: از سال ۸۲ به بعد مجوز صیادی در این استان صادر نشده است، یعنی در سه مرحله در سال‌های ۷۹، ۸۱ و ۸۲ مجوز‌هایی داده شد و از آن به بعد شیلات اقدام به صدور مجوز نکرده است.

به گفته رئیس اتحادیه صیادی خوزستان، وجود بیکاری و سوق دادن افراد به سمت دریا باعث شده شناور‌های غیرمجاز که ما آنها را شناور‌های بی‌هویت می‌نامیم در استان اقدام به صید کنند و این با هدف شیلات که با عدم صدور مجوز قصد داشت برداشت از ذخایر آبی را کنترل کند، مغایرت دارد.

او عنوان کرد: صیدگاه‌های خوزستان یک پنجم صیدگاه‌های استان بوشهر است و این استان با کشور‌های عراق و کویت آب‌های مشترک دارد که در آنها قوانین بین‌المللی حاکم است. در مورد عراق به دلیل بی‌ثباتی مقررات به درستی اجرا نمی‌شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید