امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: اشتغال و مهارت آموزی دو مقوله به هم وابسته‌اند و در شرایط امروز اقتصاد، آشنایی جوانان به ویژه بانوان با آموزش‌های مهارتی و گسترش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در ورود به بازار کار موثر است.

عبدالنبی سواعدی در میزگرد تلویزیونی بررسی نقش مهارت آموزی در توسعه کارآفرینی واشتغال بانوان- که با حضور حسین گردی مسوول امور استان های بنیاد تعاون و توسعه کارآفرینی بانوان کشور در برنامه تلویزیونی "مسیر فردا" از شبکه استانی سیمای خوزستان پخش شد- اظهارکرد: طرح توانمندسازی مهارتی  زنان  مبتنی بر بهره‌مندی از الگوی نوین برای توسعه اشتغال به ویژه مشاغل خانگی با همکاری بنیاد تعاون،کارآفرینی و اشتغال زنان ایران در خوزستان اجرا می شود.

او افزود: در  این طرح  فرآیند شناسایی، مهارت آموزی، توانمندسازی شغلی و بازاریابی برای جامعه هدف دنبال می شود. اجرای این طرح می تواند موجب توانمندسازی زنان، ایجاد شغل پایدار با بهره مندی از ظرفیت مشاغل خانگی و بهبود وضعیت معیشتی آنان شود .

سواعدی گفت: یکی از برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، انطباق مهارت‌های جدید با استانداردهای جهانی است و در این باره ماموریت ارايه آموزش در جوار دانشگاه‌ها، آموزش صنایع، آموزش اصناف، آموزش در پادگان‌ها،‌ آموزش روستاییان و زنان سرپرست خانوار را به منظور ارتقای کیفیت تولید و بهره‌وری و تربیت نیروی انسانی ماهر برعهده دارد.

او افزود: کارآفرینی، باعث رونق اشتغال و تولید در جامعه می شود و آحاد جامعه باید با فراگیری آموزش مهارت های فنی و حرفه‌ای به سمت رونق تولید سوق داده شوند.

سواعدی بیان  کرد: مهم ترین منبع درآمدی زنان از طریق ایجاد مشاغل خانگی فراهم می شود که باید با کسب مهارت و آموزش های لازم، جامعه هدف این طرح را در این مسیر یاری کرد.

او  گفت: در واقع ویژگی  آموزش های فنی و حرفه ای، نوعی پرورش کارآفرین است، به این معنی که افراد پس از کسب دانش، مهارت و تخصص فنی، قادر خواهند بود فرصت های شغلی مناسبی را به دست آورند یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد كنند.

سواعدی با اشاره به اجرای طرح تکاپو در کشور اظهار کرد: طرح تکاپو را معاونت اشتغال وزارت کار طراحی و اجرا کرده که به موجب آن بر اساس استعدادها  و ظرفیت های هر منطقه و استان برای اشتغالزایی مشخص بر طبق آن ظرفیت ها به بانوان مهارت هایی آموزش داده مي شود تا شانس بیشتری برای ورود به بازار کار داشته باشند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید