امروز:
سه شنبه - 28 فروردين - 1403
ساعت :

تشکیل کمیته آب در مناطق نفتخیز جنوب با هدف کاهش برداشت از رودخانه کارون

 مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در نشستی صمیمی با آیت‌الله موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز اولویت‌ها و برنامه‌های این شرکت را در سال جاری تشریح کرد و اساسی ترین وظیفه مناطق نفتخیز را حفظ پایه تولید مورد نیاز کشور دانست.

 به گزارش حبیب خبر از پایگاه اطلاع‌رسانی نفتخیز، علیرضا دانشی با تبریک سال نو و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ضمن ارایه گزارشی از عملکرد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در شش ماه دوم سال ۱۴۰۰ گفت: پس از شروع مسوولیت با توکل بر خدا با سرعت کارها را شروع شد و در چند محور برنامه‌ریزی کردیم که در نخستین گام برای برگرداندن اختیارات اقدام شد که با مساعدت وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت توانستیم برخی از اختیارات را در حوزه‌ی منابع انسانی به دست آوریم.

 دانشی گفت: در بحث شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها نیز از جمله شیوه‌نامه تعمیرات و اصلاح بعضی از اختیارات مالی اقداماتی انجام شد که البته جای کار بیشتری وجود دارد و باید بعضی دیگر از اختیارات بازگردد.

وی اساسی‌ترین وظیفه مناطق نفتخیز را نگهداشت تولید و بلکه حفظ پایه تولید مورد نیاز کشور دانست و گفت: برای این کار تیم فنی توانمندی در مدیریت‌های امور فنی و تولید داریم که بحث‌های مفصل و کارهای کارشناسی را در دست اجرا دارند.

مهندس دانشی به طرح افزایش تولید اشاره کرد و گفت: طرح بازگشت به تولید قبل از تحریم ها از لحاظ تکنیکی و فنی آماده شده و مناقصات گسترده ای در این زمینه انجام داده‌ایم تا بتوانیم به تعهدات مان عمل کنیم.

وی، پایش، تعمیر و بازسازی خطوط لوله، تسریع در تعمیر اساسی تاسیسات و ماشین‌های دوار، پیگیری تخصیص اعتبار برای نوسازی و توسعه تاسیسات، انعقاد توافق نامه جدید با شرکت ملی حفاری ایران، پیگیری صدور خدمات فنی و مهندسی، نوسازی ناوگان ترابری و اصلاح ساختار طرح ۲۸ مخزن را از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ برشمرد.

دانشی، ساماندهی نیروی انسانی، اجرای طرح تبدیل وضعیت ایثارگران، طبقه‌بندی مشاغل  و برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت و کمیت نیروی انسانی را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه منابع انسانی در این مدت عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب درباره اقدامات مرتبط با مسوولیت‌های اجتماعی نیز گفت: در حوزه مسوولیت های اجتماعی با توجه به محدودیت‌های مالی سعی کرده‌ایم با استفاده از تجهیزات و امکانات موجود کمک‌های لازم را انجام دهیم.

وی افزود: تشکیل کمیته آب برای کاهش برداشت از رودخانه کارون، ساماندهی اراضی تحت تملک، پرداخت مطالبات شهرداری اهواز و راه‌اندازی نهضت درختکاری از دیگر اقداماتی است که در نیمه دوم سال گذشته آغاز شده و با جدیت دنبال می‌شوند.

در این دیدار نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز از تلاش‌های مدیران و کارکنان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی قدردانی کرد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید