امروز:
يكشنبه - 16 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 امام جمعه آبادان از ضعف مدیریت شهری در این شهر انتقاد کرد

امام جمعه آبادان از ضعف مدیریت شهری در جریان بارندگی اخیر و مشکلات ایجاد شده برای مردم انتقاد کرد و گفت: بی‌تدبیری در برخی از حوزه های مدیریت شهری وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه آبادان با انتقاد از زیرساخت های نامناسب در این شهر به ویژه در جریان بارندگی چند روز گذشته در این شهر گفت: چرا باید یک بارندگی متوسط این همه خرابی به بار آورد؟

وی افزود:در شهری که بندر، پالایشگاه، پتروشیمی و منطقه آزاد وجود دارد چرا به دلیل کم‌کاری برخی از مسوولان باید شرمنده مردم به ویژه در مناطق محروم باشیم.

امام جمعه آبادان با انتقاد از ضعف مدیریتی برخی از مسوولان شهر گفت:زیرساخت های شهری مناسب نیست و متاسفانه بی‌تدبیری در برخی از حوزه های مدیریت شهری وجود دارد.

وی توجه دولت به رفع مشکلات شهری آبادان را خواستار شد و افزود: برخی از طرح ها نیاز به اعتبار دارد ولی نظافت شهر و جمع آوری زباله‌های شهری نیاز به اعتبار خاص و کلان ندارد.

حجت الاسلام ابراهیمی‌پور مردم آبادان را ولایت‌مداری و پیروی امر رهبری دانست و گفت: مردم بین نظام و مسئولان بی‌کفایت شهری فرق می‌گذارند.

 امام جمعه آبادان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه آبادان به بدعهدی سه کشور اروپایی باقی مانده در برجام  اشاره کرد و گفت: گام بعدی باید بر اساس عزت، حکمت و مصلحت نظام برداشته شود.

حجت السلام ابراهیمی‌پور افزود:اروپاییها همواره دنباله‌رو آمریکا و به طریقی اجرا کننده سیاست‌های این کشور هستند و پیشرفت کشور ما را نمی‌خواهند.

وی افزود:نباید دنبالهرو سیاستهای اروپا در برجام باشیم و باید بر اساس مصلحت کشور گامهای مهمی در کاهش تعهدهای برجامی برداریم.

حجت الاسلام ابراهیمی‌پور همچنین به ۱۳ آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرد و گفت:۱۳ آبان روز تجلی استکبارستیزی ملت ایران به رهبری امام راحل است.

وی امام راحل را پرچمدار مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی دانست و افزود: نظام سلطه با تمام توان خود در حال مبارزه باهویت دینی ملت ایران است و از این رو ما نیز با هویت دینی و اسلامی با دشمن مبارزه می‌کنیم.

امام جمعه آبادان هدف اسکتباری آمریکا را  به استثمار کشیدن ملتها عنوان کرد و اظهار داشت: امروز این  مسئله را در یمن و عراق مشاهده می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به روز دانش‌آموز اشاره کرد و بیان داشت: هدف تربیت دانش‌آموز و جوان انقلابی، متعهد و بابصیرت با نگاه به گام دوم انقلاب اسلامی است.

حجت السلام ابراهیمی‌پور افزود:جوانان می‌توانند نقش اساسی در انتقال ارزشها انقلاب اسلامی به سایر ملتهای جهان داشته باشند و در این بین تکلیف سنگینی برعهده مدارس و دانشگاهها برای  تربیت جوانان است.

امام جمعه آبادان به هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) اشاره کرد و افزود:یکی از کارهای مهم امام عسکری(ع) زمینه سازی برای امامت حضرت ولی عصر(عج) است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید