امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان

مدیرکل جدید آموزش و پرورش خوزستان گفت: استان در ظرف پنج سال گذشته تا امروز، نمره منفی ۶۰۰ را در خروج معلمان داشته است که باید فکر اساسی برای این مساله در نظر گرفت و شاخص‌های انگیزشی برای ماندگاری معلمان فراهم کرد.

به گزارش ایسنا، کورش مودت، در آیین معارفه خود که (۸ آبان) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تشکر ویژه بابت حسن اعتمادی که وزارت به بنده داشتند، می‌کنم و امیدوارم بتوانم پاسخگوی این اعتماد با اقداماتی که همه مجموعه آموزش و پرورش انجام می‌دهند، باشم.

وی افزود: اگر ما با وضعیت بد اقتصادی چشم انتظار اعتبارات دولتی باشیم، بار آموزش و پرورش به منزل نخواهد  رسید لذا باید برنامه‌ریزی شود و از همه مدیران آموزش و پرورش استان می‌خواهم که در شهرستان‌ها با توجه به شرایط منطقه‌ای، برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: باوجود اینکه خوزستان در ردیف دوم کشور در جلب مشارکت خیرین است اما در برخی شهرستان‌ها مجامع خیرین مدرسه‌ساز ندارد. چالش اساسی ما در آموزش و پرورش استان، کمبود نیروی انسانی است. ما در ظرف پنج سال گذشته تا امروز، نمره منفی ۶۰۰ را در خروج معلمان داریم. باید فکری اساسی برای مساله خروج معلمان از استان در نظر گرفت و شاخص‌های انگیزشی برای ماندگاری آن‌ها فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، همچنین سرپرست پیشین اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در این آیین اظهار کرد: به مدیرکل جدید تبریک عرض می‌کنم و از زحمات مدیرکل سابق تقدیر و تشکر می‌کنم. ۱۵ خرداد ماموریت بنده شروع شد و سرپرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان را برای چهار ماه و ۲۲ روز بر عهده داشتم. امسال با چند مشکل ویژه‌ روبرو شدیم؛ از جمله درگیر شدن ۱۱۴ مدرسه در سیل اخیر و به دنبال آن زلزله مسجدسلیمان که به ۳۵ مدرسه آسیب رساند.

مهدی رفیعی افزود: همچنین با کمبود ۱۶ هزار معلم در استان مواجه شدیم و پنج هزار و ۱۱۱ نفر انتقالی از استان داشتیم. همچنین دو هزار نیروی سوادآموزی و سربازمعلم سازماندهی شدند و حدود هزار نفر بازنشسته داشتیم؛ در نتیجه نیروی افزایشی در استان نداشتیم.

سرپرست پیشین اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: با سازماندهی خوب متناسب با نیروها و امکانات، سال تحصیلی آرامی را آغاز کردیم که جا دارد از زحمات همکاران تشکر ویژه کنم. باور ما این است که بخشی از مشکلات آموزش و پرورش را می‌توان با برنامه صحیح برطرف کرد اما رفع بخشی از مشکلات خوزستان، عزم ملی می‌خواهد. مشکل نیروی انسانی خوزستان نیاز به عزم ملی دارد. خوشبختانه وزیر آموزش و پرورش کمیته ویژه‌ای را برای استان خوزستان تشکیل داده است.

وی در پایان گفت: باید سهمیه ویژه استخدامی معلم به مدت پنج سال برای خوزستان در نظر گرفته شود تا مشکل کمبود نیروی انسانی در این استان جبران شود. امسال با حمایت استانداری برای شش مرکز آموزش عالی مجوز گرفته شد. امسال ۴۶۰ سهمیه معلمی را به بیش از دو هزار سهمیه ارتقا دادیم. امید است این رقم در سال آینده به سه هزار نفر افزایش پیدا کند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید