امروز:
پنجشنبه - 30 فروردين - 1403
ساعت :

انتقاد استاندار خوزستان از تکمیل نشدن واکسیناسیون کارکنان دولت

 

 استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم تکمیل پوشش واکسیناسیون کارکنان، گفت: خوزستان از نظر واکسیناسیون کارکنان، جزو پنج استانی است که پوشش کامل ندارند.

 

صادق خلیلیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۴ اسفندماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در ستاد ملی مقابله با کرونا مسائلی از جمله سفرهای نوروزی مطرح شد.

 

نظر رئیس جمهوری این است که باید مسافران نوروزی سه دوز واکسن تزریق کرده باشند یا دو دوز واکسن تزریق کرده باشند و تست منفی PCR همراه داشته باشند؛ به دلیل اینکه پوشش دوز سوم واکسیناسیون زیاد نیست و نسبت به دوز دوم عقب‌ماندگی دارد، این ملاک مد نظر قرار گرفته است.  

 

به گزارش ایسنا، وی افزود: البته کنترل و برگرداندن خودرو پس از ورود به استان سخت است اما اعلام خوب است تا سرعت دوز سوم واکسیناسیون افزایش یابد.

 

استاندار خوزستان گفت: در گزارش صبح ستاد ملی مقابله با کرونا، خوزستان از نظر واکسیناسیون کارکنان جزو پنج استانی است که پوشش کامل ندارند به گونه‌ای که ۴.۷ درصد کارکنان واکسیناسیون خود را انجام نداده‌اند در حالی که قرار بود اگر واکسیناسیون کارکنان کامل نباشد، اجازه حضور در اداره را نداشته باشند بنابراین باید این موارد باید پیگیری شوند.

 

وی بیان کرد: اقداماتی که چند بار مورد تاکید قرار گرفته‌اند باید اجرایی شوند نه اینکه در سطح ملی مطرح شود که خوزستان جزو پنج استانی است که کارکنان آن پوشش واکسیناسیون کاملی ندارند؛ این در حالی است که راحت‌ترین افرادی که می‌توان تحت کنترل قرار داد، کارکنان دولت هستند. این موضوع باید پیگیری شود و در جلسه آینده توضیح داده شود که چرا چنین اتفاقی افتاد؟

 

حبیب خبر: جناب استاندار عزیز! با سر دادن شعار هیچ گاه مشکلی حل نشده است. اگر کنترل کارکنان دولت در استان که زیر مجموعه استانداری هستند راحت است- که هست- پس چرا جزو پنج استان پوشش ناکامل واکسیناسیون در کشور هستیم؟! 

آیا وضعیت موجود نشانگر این نیست که به جای نظارت و پیگیری فقط حرف زده ایم و  عمل مان ناقص بوده است؟! بهتر نیست ابتدا یک سوزن- نه آمپول- به خود بزنیم و بعد...

 

خلیلیان افزود: درمورد پوشش واکسیناسیون اصناف نیز این اشکال وجود داشت و باید حتما این موارد دنبال شوند و جدی گرفته شوند زیرا در حال رسیدن به پیک خریدهای نوروزی هستیم.

 

وی گفت: اصناف باید برای تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند تا حداقل ایمنی نسبی داشته باشند زیرا اگر یک مغازه‌دار بیمار باشد هر مراجعه‌کننده را آلوده می‌کند و در واقع یک منبع آلودگی می‌شود.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه در سطح کشور و خوزستان روند شیوع اُمیکرون نزولی است، افزود: فوتی‌ها هم از بین واکسن‌زده‌ها و هم واکسن‌نزده‌ها هستند اما نسبت فوتی‌های واکسن‌نزده پنج تا شش برابر افرادی است که حداقل دو دوز واکسن تزریق کرده‌اند. فوتی‌هایی که دو دوز واکسن تزریق کرده‌اند نیز بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.

 

وی بیان کرد: بنابراین واکسیناسیون امنیت نسبی ایجاد می‌کند و شدت بیماری را کاهش و مرگ و میر را تحت کنتزل قرار می‌دهد.

 

استاندار خوزستان با اشاره به در پیش بودن عید نوروز، گفت: با توجه به اینکه بین عید نوروز و ماه رمضان فاصله کمی وجود دارد، دید و بازدیدها افزایش خواهد یافت بنابراین باید اقدامات قبل از نوروز انجام شود. خانواده‌ها نیز از حضور در مهمانی‌های پر تعداد خانوادگی پرهیز کنند تا از بیماری عبور کنیم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید