امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

لزوم وجود مشاور امور بانوان در دستگاه های دولتی

مديركل امور بانوان و خانواده استانداري خوزستان بر ضرورت ايجاد پست مشاور امور بانوان در دستگاه هاي دولتي تاكيد كرد.

به گزارش پايگاه خبري- تحليلي حبيب نيوز، "سيده فرانك موسوي" در نشست گرامي داشت هفته سلامت بانوان- كه امروز چهارشنبه هشتم آبان ماه 98 با حضور مشاوران دستگاه های اجرایی استان و نيز مسوولان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي اهواز در تالار اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان برگزار شد-  برنامه هاي درنظر گرفته شده در هفته سلامت بانوان را- كه از 10 تا 16 آبان ماه جاري در استان خوزستان اجرا مي شود-  تشريح كرد و گفت: وظايفي در حوزه زنان تعيين شده كه هماهنگي ها و نظارت هاي آن بر عهده مجموعه استانداري است.

وي، بر ضرورت ايجاد پست مشاور مديركل در حوزه زنان و درج در چارت سازماني دستگاه هاي دولتي- كه جايگاه قانوني پيدا كند- تاكيد كرد و خواستار مطالبه گري 30 درصد انتصاب بانوان در ادارات كل و نيز تشكيل مجمع مشورتي بانوان تاكيد كرد.

مديركل امور بانوان و خانواده استانداري خوزستان در ادامه تصريح كرد: سلامت بانوان را تنها نبايد مختص به با هفته ملي سلامت بدانيم كه لازم است در طول سال سلامت بانوان را چه در بيماري هاي واگير و چه غير واگير مد نظر داشته باشيم.

موسوي، يكي از دغدغه هاي حوزه مسووليت خود را سرطان هاي شايع زنان و ديگر بيماري ها دانست و گفت: بايد با اطلاع رساني و آگاهي بخشي از بروز بيماري هايي كه در رده هاي نخست مرگ و مير بانوان است پيشگيري كنيم.

وی با اشاره به نامگذاری روزهای هفته سلامت بانوان گفت: روز جمعه ( 10آبان) با عنوان فعالیت جسمانی در اوقات فراغت خانواده - روز شنبه (11آبان) فعالیت جسمانی در محیط کار و تحصیل- روز یکشنبه (12آبان) فعالیت جسمانی و پیشگیری از بیماری ها - روز دوشنبه (13آبان) ایمنی و استانداردهای ورزش- روز سه شنبه (14آبان) شهر دوستدار فعالیت جسمانی- روز چهارشنبه (15آبان) ورزش همگانی و نشاط اجتماعی و روز پنجشنبه (16آبان) با عنوان سیاستگذاری در ورزش زنان نامگذاري شده است. همچنين شعار هفته ملی سلامت بانوان ایرانی در سال98 ، "ورزش ، شادابی ، آرامش " تعیین شده است .

اين گزارش حاكي است: در ادامه اين نشست مسوولان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي اهواز و مشاوران دستگاه های اجرایی در سخناني بر ضرورت  بهبود شیوه زندگی زنان به ویژه فعالیت بدنی آنان در محیط زندگی، کار و تحصیل و تغذیه سالم آنان تاكيد كردند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید