امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

خرید خودرو.jpg

 

سود کامل یعنی به اندازه‌ای خریدار را خام کند و خودرو را ارزان بخرد که بتواند آن را به قیمتی بیشتر از یک و نیم برابر ارزش خریداری شده آن بفروشد.

 

شاید این موضوع برای عده‌ای باورنکردنی باشد؛ اما در واقعیت شدنی است و سال‌ها است دلالان بازار خودرو با همین ترفندها قیمت‌ها را بالا و پایین می‌برند و موج‌های افزایش یا کاهش قیمت خودرو را راه می‌اندازند.

برای خریدن خودرو آماده هستید؟ ما از کارشناسان و حرفه‌ای‌های خرید و فروش خودرو در خودرو 45 کمک گرفته‌ایم تا تکنیک‌های این کار را یادتان بدهیم. با کمک این ترفندها می‌توانید ماشین خودتان را به قیمت واقعی آن در بازار معامله کنید و از فریبکاری‌های دلالان در امان بمانید!

 

عدم توقف تولید یا واردات خودرو برای خرید

اولین ترفندی که همیشه دلال‌ها برای خرید ماشین رو می‌کنند، فروش ماشین‌های از رده خارج است که به خاطر توقف تولید یا عدم موجود بودن لوازم‌یدکی دیگر طرفداری در بازار ندارد.

شاید فکر کنید با اولین نگاه به ماشین هر کسی می‌تواند متوجه این موضوع شود و دلال حقه‌اش فاش خواهد شد؛ اما در این میان زبان‌بازی دلال و ناآگاهی مشتری را نادیده گرفته‌اید.

 

ماشین‌های شیک و تمیزی که برق می‌زنند و با همان نگاه اول خریدار را شیفته خودشان می‌کنند، قطعاً انتخاب مشتری هستند.

مخصوصاً وقتی پای خودروی خارجی ارزان قیمت در میان باشد، مشتری حتی یک لحظه هم فرصت را از دست نمی‌دهد و پای معامله را امضا می‌کند.

بعد از آن است که به محض اولین مشکل خودرو، نبودن قطعات و لوازم ‌یدکی، عدم امکان تعمیر آن و... پیش پای خریدار قرار می‌گیرد.

به همین دلیل توصیه می‌شود، ماشینی را بخرید که ‌ترند بازار است و می‌توانید اسم آن را در بین خودروهای پرفروش یا جدید ببینید.

 

خرید خودرو  با قیمت واقعی خود ماشین

غیرممکن است که در بخواهید ماشین بخرید و آگهی‌هایی که در آن‌ها قیمت خرید خودرو توافقی ذکر شده را ندیده باشید!

توافقی بودن قیمت به نوبه خودش بد نیست، اما اغلب دلالان از این حقه برای قیمت ندادن ماشین استفاده می‌کنند.

وقتی قیمت توافقی باشد، دلال می‌تواند به خوبی مشتری را برای خریدن ماشین خام کند، بعد از آن هر قیمتی که بخواهد را بدهد.

 

برای اینکه جلوی ضرر احتمالی را بگیرید و قیمت واقعی ماشین را داشته باشید، حتماً اطلاعات خودرو را از فروشنده بگیرید.

بعد ماشین‌های مشابه آن را در سایت‌های مختلف بررسی کنید. با این کار می‌توانید قیمت حدودی خودرو را در بیاورید و موقع خرید سرتان کلاه نرود!

 

بررسی دقیق فنی خودرو و خرید آن

ماشین لباس نیست که همه‌چیز در ظاهر آن خلاصه شده باشد. اگر خریدن ماشین را بخواهیم با چیزی مقایسه کنیم، غذا یک گزینه مناسب است. آیا از روی ظاهر غذا می‌توانید حدس بزنید خوشمزه است یا نه؟

برای خریدن ماشین هم همین اصل وجود دارد. وقتی قرار است ماشین را برای راحتی سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری خودتان تهیه کنید، ظاهر خودرو اولویت چندم می‌شود.

البته نمی‌توان نمای ظاهری ماشین را هم نادیده گرفت و باید حتماً به سالم بودن بدنه ماشین و رنگ نخوردگی آن توجه کنید.

 

اما مهم‌ترین بخشی که دلالان تمام تلاش خودشان را برای پرت کردن حواس خریدار از آن به خرج می‌دهند، قسمت فنی ماشین است.

اگر خرید خودرو را بدون بررسی وضعت فنی آن انجام دهید، ضرر و زیای که متوجه تان می‌شود گاهی حتی بیشتر از قیمت خود ماشین است.

همراه داشتن یک کارشناس فنی یا تعمیرکار حرفه‌ای می‌تواند در این مرحله کمکتان کند.

تعمیرکار زیر و بم ماشین را بررسی می‌کند و درباره اینکه خرید آن با قیمتی که دلال اعلام کرده درست است یا نه آگاهتان می‌کند.

 

انتخاب کارشناس مورد اعتماد برای خرید ماشین

 

کارشناشی خودو

 

دلال فقط و فقط به فکر جیب خودش است و هیچ‌وقت دلش برای خریدار نمی‌سوزد. به همین خاطر است که از هر ترفندی برای قانونی و موجه نشان دادن معامله خرید خودرو استفاده می‌کند.

یکی از این ترفندها حضور کارشناس فنی معرف دلال در محل برای قیمت‌گذاری و بررسی مشکلات فنی و ظاهری ماشین است. این کارشناس قرار است فقط به نفع یک طرف معامله رای بدهد و نباید به وی اطمینان کنید.

 

حتی گاهی مواقع حتی در اوایل معامله هیچ فردی جز دلال و مشتریان دیگر ماشین حضور ندارند، اما وقتی پای نهایی شدن معامله به میان می‌آید، سر و کله کارشناس پیدا می‌شود. در این حالت نه دلال و نه کارشناس هیچ‌گونه نشانه‌ای از آشنا بودن خودشان رو نمی‌کنند.

اگر خودتان دست به کار نشوید و یک کارشناس را برای قیمت‌گذاری ماشین و بررسی مشکلات فنی آن پیدا نکنید، ضرر و زیاد خرید ماشین برایتان زیاد خواهد بود.

 

دقت در تنظیم قولنامه در خرید اتومبیل

دلال فقط قرار است ماشین را بفروشد! پس موقع معامله حرفی از پس گرفتن آن به میان نمی‌آید؛ اما ماشینی که با دلال‌بازی در بازار خرید و فروش می‌شود غیرممکن است بدون مشکل باشد.

چون اگر ماشین مشکل نداشت، فروشنده آن را از طریق نمایندگی‌های شناخته شده و ب سایت‌های معتبر به فروش می‌رساند.

 

برای اینکه هیچ جوره نتوانید ماشین را پس از معامله پس بدهید، دلال تمام بخش‌های قولنامه را به نفع خودش تنظیم می‌کند.

این قولنامه باعث می‌شود که ماشین برای همیشه روی دستتان باقی بماند و حتی از طریق قانونی هم نتوانید ثابت کنید که ماشین مشکل‌دار، بدون سند یا تصادفی به شما فروخته‌شده است.

 

برای این کلاه سرتان نرود و قولنامه دقیق و بی‌طرف تنظیم شود، حتماً یک شرکت معتبر و بی‌طرف را انتخاب کنید که آگاهی کامل درباره معاملات خودرو نحوه خرید و فروش ماشین دست دوم داشته باشد.

 

بررسی سند و مدارک خودرو موقع خرید

حتماً قبل از اینکه به سراغ بررسی وضعیت خودرو سلامتی بدنی و فنی ماشین بروید، مدارک آن را چک کنید. ماشینی که انتخاب می‌کنید باید به نام فروشنده باشد، بیمه ماشین باید معتبر بوده و مدت زمان باقی‌مانده آن مشخص باشد وضعیت خلافی خودرو باید شفاف باشد.

حتماً از واقعی بودن مدارک و جعلی نبودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. در صورتی که درباره مدارک استعلام نگیرید، امکان دارد که ماشین سرقتی را بخرید یا اینکه خلافی خودرو مبلغ قابل توجهی باشد.

 

و در انتها...

از حضور در جمع‌هایی که دلالان برای پرطرفدار نشان دادن یک ماشین و فروش آن راه می‌اندازند دوری کنید و خرید خودرو را از طریق مراجع معتبر انجام دهید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید